فرهاد بهشتی در خصوص چالش‌های فعلی اتحادیه و صنف گفت: افزایش تبلیغات واحدهای غیرمجاز ارائه دهنده خدمات در فضای مجازی و ورود آنها به خانه‌های مردم است که چالش‌های زیادی را به همراه آورده است. در همین حال مردم برای شکایت به اتحادیه مراجعه می‌کنند، در حالی که ما فهرست واحدهای صنفی مجاز برای ارائه خدمات را در سایت www.esp.ir معرفی کردیم.

وی افزود: برای پیگیری خدمات واحدهای غیرمجاز با پلیس فتا و متولیان امر در ارتباط هستیم که بتوانیم از این تبلیغات جلوگیری کنیم. اکنون بسیاری از واحدهای صنفی-خدماتی به دلیل این معضلات در حال تعطیل کردن هستند و اعتراضات خود را به صورت مرتب به گوش اتحادیه می‌رسانند.

این فعال صنفی با اشاره به تاثیر نوسانات نرخ ارز در فرآیند فعالیت صنف متبوع افزود: در سه‌ماهه ابتدایی سال جاری به دلیل نوسانات نرخ ارز صنف ما آسیب زیادی از افزایش نرخ قطعات دید. در فرآیند تعمیرات لوازم خانگی، اجرت ثابت مانده اما گرانی قطعات باعث نارضایتی گسترده مردم شده است؛ زیرا حدود ۷۰‌درصد از قطعات مورد استفاده در لوازم خانگی وارداتی هستند و از نوسانات قیمتی ارز تاثیر می‌پذیرد.

بهشتی در خصوص وضعیت تقاضا نیز گفت: وضعیت تقاضا در بخش ارائه خدمات و تولید دستگاه‌های برودتی نظیر یخچال‌های خانگی، کولر و پکیج‌های داخلی در حد کلی خوب است و مردم هم اکنون نگاه مثبتی به کالای ایرانی دارند. در واقع میزان تقاضا در این کالاها به نسبت سال های قبل بیشتر شده است، هرچند بعضا مشکلاتی در زمینه دستورالعمل‌های ارزیابی دارند.