از درآمد دلاری تا اشتغال‌زایی

ایده تاسیس گروه صنعتی فیبو در سال ۹۸ مطرح شد و با گذشت حدود چهار سال، این مجموعه امروز سه کارخانه تولید ورق‌‌‌‌های اکسید منیزیم، کارخانه ماشین‌‌‌‌سازی تولید برق تجدیدپذیر از زباله و کارخانه ماشین‌‌‌‌سازی تولید آب شیرین‌‌‌‌کن را در کشورهای عمان و امارات متحده عربی در اختیار دارد.

مدیران گروه صنعتی فیبو در گام نخست با تاسیس دفتر این شرکت در ایران، یکی از مدرن‌‌‌‌ترین، باکیفیت‌‌‌‌ترین و امن‌‌‌‌ترین محصولات خود یعنی ورق‌‌‌‌های اکسید منیزیم یا MgO Board را عرضه کردند و هدف‌‌‌‌گذاری ابتدایی آنها این است که این ورق‌‌‌‌ها به شکلی گسترده و فراگیر در صنعت ساختمان کشور مورد استفاده قرار گیرد. فیبو در گام بعدی با توجه ویژه به ارزآوری، اشتغال‌زایی و البته تامین ایمنی ایرانیان در خانه‌‌‌‌های ایمن، اقدام به واگذاری نمایندگی‌‌‌های خود کرده است.

آشنایی با ورق‌‌‌‌های اکسید منیزیم و ویژگی‌‌‌‌های آن

گروه صنعتی فیبو با هدف واگذاری نمایندگی به کارگاه‌‌‌‌های تولیدی برای پرینت ورق‌‌‌‌های MgO در راستای تکمیل زنجیره تولید خود، صادرات به کشورهای عراق، امارات متحده عربی و روسیه را آغاز کرده است و در نظر دارد تا در آینده نزدیک تولیدات خود را در ایران نیز به فروش برساند.

ورق اکسید منیزیم نوعی مصالح ساختمانی است که در ساخت‌‌‌وساز، طراحی داخلی مانند پنل‌‌‌‌های دیواری، سقف، کف، نمای ساختمان و... استفاده می‌شود.

به کارگیری این ورق‌‌‌‌ها به‌‌‌ویژه در هفت سال گذشته رشدی جدی داشته و این محصول را به جایگزینی مناسب برای بسیاری از مصالح ساختمانی رایج در دنیا تبدیل کرده است.

تولید ورق‌‌‌‌های MgO در گروه صنعتی می‌‌‌تواند کمک بسیاری به توسعه کشور و همگام شدن با کشورهای توسعه‌یافته کند و این ورق‌‌‌‌ها علاوه بر صنعت ساختمان، در تولید وسایل خانه مانند کمد، قفسه و کابینت قابلیت استفاده دارد و جایگزین مناسبی برای MDF و HDF است.

همچنین ورق‌‌‌‌های اکسید منیزیم، در برابر آتش مقاوم هستند و مقاومت در برابر رطوبت، عایق بودن در برابر صوت، دوام و استحکام بالا، سازگاری با محیط‌‌‌زیست، نصب آسان و وزن کم از دیگر ویژگی‌‌‌‌های مهم این ورق‌‌‌‌ها به شمار می‌‌‌‌رود.

فرصت کسب درآمد دلاری در ایران

فیبو در جدیدترین اقدام و در مسیر حمایت از اشتغال‌زایی در درون کشور واگذاری نمایندگی پرینترهای خود را آغاز کرده است.

تبدیل ورق‌‌‌‌های MgO به ورق‌‌‌‌های قابل استفاده در صنایع موردنظر به سادگی توسط پرینترهای ویژه این محصول انجام می‌شود. به کمک این پرینترها می‌‌‌توان طرح و رنگ‌‌‌‌های مختلف را روی این ورق‌‌‌‌ها اجرا کرد. این پرینترها مصرف برق پایین (تک فاز) دارند و همین موضوع تبدیل این محصول به ورق‌‌‌‌هایی با رنگ‌‌‌‌ها و طرح‌‌‌‌های متنوع را آسان کرده است. کار با این پرینترها آسان است و به سرعت می‌‌‌توان ورق‌‌‌‌های MgO ساده را به ورق‌‌‌‌هایی با طرح‌‌‌‌های متنوع تبدیل کرد. گروه صنعتی فیبو در ایران تنها شرکتی است که این پرینترها را در اختیار نمایندگان خود قرار می‌‌‌‌دهد.

فیبو همچنین اعلام کرده که با حمایت کامل از نمایندگی‌‌‌های رسمی، ورق‌‌‌‌های پرینتی و طرح‌دار را از نماینده خریداری کرده و به این ترتیب کسانی ‌‌‌‌که نمایندگی دارند، دغدغه فروش و بازاریابی ندارند و قراردادهای فیبو با کشورهای حوزه خلیج‌فارس، عراق و اقلیم کردستان عراق که برای تحویل محصول نهایی و پرینت شده بازار این محصول را تضمین می‌‌‌‌کند. نمایندگان فیبو در صورت راه‌‌‌‌اندازی کارگاه خود و تهیه پرینترهای مخصوص از این گروه، با فعالیت یک شیفت در شبانه‌‌‌روز امکان ایجاد درآمد ماهانه تا سقف 7‌‌‌هزار دلار را دارند و در صورت فعالیت دو شیفت، به طور طبیعی این رقم دوبرابر خواهد بود.

با احتساب اشتغال کارگران آموزش‌دیده در هر کارگاه و همچنین فعالان حوزه حمل‌‌‌ونقل در این صنعت، می‌‌‌توان گفت در مرحله نخست حدود‌‌‌هزار نفر به صورت مستقیم و غیر‌‌‌مستقیم صاحب شغل و درآمد خواهند شد.

با توجه به درخواست‌‌‌‌های پرشمار برای دریافت نمایندگی پرینترهای MgO Board، مدیریت گروه صنعتی فیبو براساس استانداردهای خود نسبت به گزینش نمایندگی‌‌‌های واجد شرایط اقدام خواهد کرد و در چارچوب استانداردهای کیفی، از ایجاد فرصتی برای کارآفرینی و اشتغال جوانان ایرانی استقبال خواهد کرد.