جیسون فیو، مدیرعامل فیول‌سل، در مصاحبه با مجله فوربس، گفته این سیستم طوری طراحی شده که یک جریان بیوگاز آزاد شده از ضایعات کشاورزی و لجن‌‌‌ها را به ۳/ ۲ مگاوات برق، ۱۲۰۰ کیلوگرم هیدروژن و ۱۴۰۰ گالن آب در هر روز تبدیل می‌کند. نصب این سیستم، به اندازه سه زمین بسکتبال فضا می‌گیرد. فیو در ادامه گفته: «ما به شکل موثری در حال تولید برق کربن‌‌‌خنثی و آب و هیدروژن سبز، برای تویوتا هستیم. پلتفرم ما دقیقا مشابه یک پلتفرم نرم‌‌‌افزاری است. ما می‌توانیم قابلیت‌‌‌های مختلفی ارائه کنیم و فقط بحث بر سر این است که می‌‌‌خواهید کدام بخش کار کند (برق، آب یا هیدروژن).»

این سیستم در حالی تکمیل شده که آمریکا در حال حرکت به سمت استفاده بیشتر از هیدروژن، آن هم از منابعی است که دی‌‌‌اکسید کربن تولید نمی‌‌‌کنند. کالیفرنیا سال‌هاست مشوق‌‌‌هایی را برای پروژه‌‌‌های انرژی پاک ارائه می‌کند - به‌‌‌ویژه در بنادر جنوبی که آلوده‌‌‌ترین هوا را در این کشور ثبت کرده‌‌‌اند. دولت بایدن هم اعتبارات مالیاتی جدیدی برای تولید هیدروژن پاک (بیش از ۳ دلار به ازای هر کیلو) در نظر گرفته است. بیل گیتس، هیدروژن را در مبارزه با افزایش انتشار گازهای گلخانه‌‌‌ای مثل یک «چاقوی سوئیسی» می‌‌‌داند، چون در جاهای مختلف مثل تولید برق، ذخیره‌‌‌سازی انرژی، تولید پاک‌‌‌ کود و آمونیاک و فولاد کاربرد دارد یا می‌تواند به عنوان سوخت کامیون، خودرو، کشتی و هواپیما مورد استفاده قرار بگیرد.

تویوتا که بزرگ‌ترین خودروساز دنیاست، از هیدروژن حاصل از سیستم سه‌‌‌گانه مشترک با فیول‌سل، برای ناوگان کامیون‌‌‌های پیل سوختی «کن‌‌‌ورث» که در بندر فعالیت می‌کنند و سدان‌‌‌های برقی «میرای» که موتور پیل سوختی دارند و با کشتی از ژاپن می‌‌‌رسند، استفاده می‌کند. برقی که این پلتفرم تولید می‌کند، برای تامین انرژی کلیه عملیات این شرکت در بندر استفاده می‌شود و کل ۲۰۰‌هزار خودروی جدیدی که سالانه از کارخانه‌‌‌های تویوتا به آمریکا می‌‌‌رسند، با سیستم فوئل‌‌‌سل شست‌‌‌وشو می‌‌‌شوند. قرارداد تویوتا برای استفاده از این سیستم ۲۰ ساله است و هر دو شرکت متعهد شده‌‌‌اند با این روش سالانه بیش از ۹‌هزار تن دی‌‌‌اکسید کربن را حذف کنند.

برخلاف پیل‌‌‌های سوختی مورد استفاده در خودروها و کامیون‌‌‌ها که از هیدروژن برق تولید می‌کنند و آب تولید شده صرفا یک محصول جانبی محسوب می‌شود، پلتفرم فیول‌سل، از پیل سوختی کربنات مذاب استفاده می‌کند که در دمای ۶۰۰ درجه سانتی‌‌‌گراد یا بالاتر هم کار می‌کند.