استعلام اصالت خودرو در اپلیکیشن آپ

به گزارش روابط‌‌‌عمومی آسان پرداخت، پیش‌ازاین تایید اصالت خودرو از روش‌های مختلف و به‌‌‌صورت حضوری بر اساس نظر کارشناس یا افسر پلیس راهور صورت می‌‌‌گرفت اما با راه‌‌‌اندازی سامانه استعلام اصالت خودرو توسط فراجا، این فرآیند به‌‌‌صورت غیرحضوری و آنلاین از طریق سوپراپلیکیشن آپ در دسترس خواهد بود. از این رو کاربران می‌توانند پیش از توافق یا امضای مبایعه نامه، از اصالت خودرو اطمینان حاصل کنند.

آرمان فرج‌‌‌زاده مدیر ارشد اجرایی سوپراپلیکیشن آپ در خصوص روش کار سرویس استعلام اصالت خودرو می‌‌‌گوید: «در این سرویس کاربران با استفاده از دو روش استعلام از طریق شماره برگ سبز یا بارکد پشت کارت خودرو می‌توانند از اصالت خودروی مدنظر خود مطمئن شوند. این سرویس به خریداران خودرو در زمان انجام معامله مورد نظر، اطمینان خاطر بیشتری نسبت به صحت اصالت خودرو خواهد داد.»

به گفته فرج‌‌‌زاده با گزینه استعلام اصالت خودرو در سرویس خودرو اپلیکیشن کاربران می‌توانند پس از وارد کردن کدملی خریدار و شماره برگ سبز یا بارکد پشت کارت خودرو و همچنین کد یک‌بار مصرف ارسال شده برای شماره موبایل مالک اصلی خودرو، اطلاعات موردنیاز برای نقل و انتقال خودرو مانند آگاهی از امکان معامله خودرو، نوع و مدل خودرو، کاربری، مبلغ خلافی، بدهی عوارض آزادراهی، تاریخ شروع و انقضای بیمه، تعداد نقل‌‌‌وانتقال‌‌‌های انجام شده تاکنون و... را دریافت کنند. این سرویس با اتصال به سامانه‌های ثبت احوال، معاینه فنی، بیمه مرکزی، سامانه‌های فراجا، وزارت صمت، قوه قضائیه و سازمان ثبت اسناد کشور و تجمیع اطلاعات آنها، گزارش فوق را به کاربران نهایی ارائه می‌دهد. همچنین در صورت تعویض ارکان، دستور توقیف، سرقتی بودن خودرو، ممنوع المعامله بودن فرد یا موارد انحصار وراثت، امکان معامله نداشته باشد، به متقاضی احراز اصالت خودرو اطلاع داده خواهد شد.

این سرویس که به ‌‌‌تازگی در بخش خودرو سوپراپلیکیشن آپ اضافه شده در حال حاضر رایگان در دسترس بوده و قیمت‌گذاری برای آن توسط مراجع ذی‌‌‌صلاح انجام خواهد شد. اطمینان از اصالت خودرو یک امر مهم در معامله خودرو است؛ به‌‌‌طوری که در سال گذشته، بالغ بر یکصد‌هزار پرونده شکایت با این موضوع تشکیل شده است. حال این سامانه می‌تواند به خریدارانی که تاکنون به دلیل نبود مرجع استعلام اصالت خودرو، دچار مشکلات مختلفی در هنگام انجام معامله می‌‌‌شدند، اطمینان بیشتری داده و از بروز مشکلات احتمالی آتی جلوگیری کند. خریداران خودرو و کاربران می‌توانند با دانلود و نصب سوپراپلیکیشن آپ از خدمت استعلام اصالت خودرو و سایر خدمات اپلیکیشن بهره‌‌‌مند شوند.