پانزدهمین همایش و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین‌‌آلات آغاز به‌کار می‌کند

محورهای  این کنفرانس شامل  قیر و فرآورده‌­­های قیری، مخلوط‌های آسفالتی، تحلیل و طراحی روسازی، مدیریت روسازی و روش‌های نگهداری و بهسازی، توسعه پایدار در صنعت قیر و آسفالت (بازیافت آسفالت و ...)، فناوری­­‌های نوین، ماشین‌­آلات و روش‌­­های اجرایی، نظام فنی و اجرایی، تثبیت لایه‌­­ها و روسازی‌های مرکب، ایمنی در ساخت و نگهداری و بهره‌‌برداری از روسازی  است.

خاطر‌نشان می‌شود در این دوره از همایش وزیر راه و شهرسازی به همراه هیات همراه از فعالان و چهره‌های ماندگار این صنعت تقدیر خواهند کرد.

در این راستا  انجمن قیر ایران  به عنوان حامی معنوی این همایش و به عنوان تنها تشکل تخصصی صنعت قیر از متصدیان، فعالان و علاقه‌مندان تقاضا دارد در این همایش برای حمایت از این صنعت کهن حضور گرم داشته باشند.

یادآور می‌شود در چهاردهمین همایش و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین‌آلات ۳۵شرکت داخلی شرکت کرده‌اند و برگزارکنندگان این دوره شامل مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل و شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بودند.

بررسی علل بروز خرابی زودرس رویه‌های آسفالتی در کشور و راهکارهای پیشنهادی برای رفع آن، ارائه گزارش فعالیت‌های انجمن قیر ایران و آینده پیش روی صنعت قیر کشور بخشی از موضوعاتی است که در این دوره از همایش به آن پرداخته شد.