وی با ارائه توضیحات بیشتر در خصوص برگزاری نمایشگاه امسال گفت: حضور هیات‌‌‌های تجاری، برگزاری نشست‌‌‌های تخصصی، رویداد علمی، برگزاری تور دانشجویان و دانش‌آموزی، نخستین رویداد Ted Talk لوازم خانگی، نخستین رویداد Tech Tour لوازم خانگی، اجرای پویش «هر خانواده کالای ایرانی»، ارائه جایزه ملی نوآوری، خدمات پس از فروش و برپایی میز خدمت از جمله برنامه‌‌‌های مهم این نمایشگاه بوده است. دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی با اشاره به کاهش متراژ فضای نمایشگاه نسبت به سال قبل گفت: هر ساله ۴١‌هزار مترمربع از نمایشگاه را به لوازم خانگی اختصاص می‌‌‌دادیم که امسال با توجه به فشردگی برنامه‌‌‌های تقویم نمایشگاهی، ٢٠‌هزار و ٧٠٠ متر را توانستیم به نمایشگاه صنعت لوازم‌خانگی اختصاص دهیم.

وی‌‌‌ با بیان اینکه ٣١٣ واحد صنعتی در گروه کالایی مختلف عضو این انجمن هستند، گفت: این نمایشگاه شامل تولیدکنندگان و کالاهای انرژی‌بر بود ضمن اینکه برنامه‌‌‌ریزی کرده‌‌‌ایم نمایشگاهی با عنوان «خانه و آشپزخانه» در دهه اول آذرماه امسال برگزار کنیم و اکنون در حال دریافت مجوزها هستیم. هاشمی با معرفی محورهای اصلی این نمایشگاه ادامه داد: امسال نمایشگاه در سه محور اصلی دانش‌‌‌بنیان، نقش بانوان و امنیت ملی، متفاوت‌‌‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه نقش بانوان در کمک به گردش اقتصادی صنعت لوازم خانگی محرز است، گفت: امسال از حضور و تجارب بانوان نخبه در واحدهای تولیدی و صنعتی نیز استفاده شد. این فعال صنعت لوازم خانگی کشور به موضوع تحریم‌ها و برنامه‌هایی که باعث کاهش آسیب‌ها در این خصوص بود پرداخت و گفت: تحریم‌های جهانی از سال ١٣٩٧ در کشورمان برقرار شد که در صنعت لوازم خانگی با تقویت ساخت داخل و شرکت‌های دانش‌بنیان کمترین آسیب را از تحریم‌‌‌ها شاهد بودیم و با افزایش کمی و کیفیت تولید و اشتغال ثابت در صنعت به دنبال تامین نیاز جامعه هستیم.

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی با اشاره به صادرات لوازم خانگی گفت: یکی از دستاوردهای نمایشگاه سال گذشته امضای قرارداد صادرات ۶۵ میلیون دلاری بود. این صادرات در کالاهای چینی، پلاستیک و لباسشویی‌‌‌های دوقلو بود. وی خاطرنشان کرد: در مجموع ۴۴٠ میلیون دلار سال گذشته صادرات لوازم خانگی داشته‌‌‌ایم. دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی در خصوص قیمت‌گذاری بر لوازم خانگی گفت: مجوز رسمی برای افزایش قیمت در یک‌‌‌سال گذشته نداشته‌‌‌ایم. نظر وزیر صمت بر بحث مکانیزم عرضه و تقاضاست و اکنون به این سمت حرکت می‌‌‌کنیم اما در انتظار همراهی دولت برای تحقق شعار سال هستیم.

هاشمی گفت: اداره کردن جزیره‌‌‌ای بخش صنعت و تولید درست نیست، این امر باعث سردرگمی تولیدکنندگان می‌شود از این رو باید قوانین شفاف و روشن باشد. وی در پایان با اشاره به بحث قاچاق لوازم خانگی گفت: ثبت شناسه کالا و کد رهگیری به جلوگیری از قاچاق کمک کرده است، کالاهای قاچاق به خاطر نداشتن ٣٠‌درصد هزینه‌‌‌های عوارض و مالیات، ارزان‌‌‌تر عرضه می‌شود ضمن اینکه باید تولیدکنندگان داخلی با ارتقای کیفیت خدمات و قیمت مناسب سهم خود را در بازار حفظ کنند.