تامین سرمایه اولیه برای‌RAIKU، توسط تعدادی از شرکت‌های خصوصی در خود استونی و همچنین فنلاند صورت گرفته است. این استارت‌آپ که در سال ۲۰۲۱ توسط کارل پارتل و راین رندزبرگ تاسیس شده، در تولید بسته‌‌‌بندی‌‌‌هایی با مواد کاملا طبیعی و پایدار تخصص دارد که ردپای کربن بسیار پایینی دارند. آنها در نهایت می‌‌‌خواهند دورریز بسته‌‌‌بندی‌‌‌ها و آسیب آن به طبیعت را به حداقل برسانند. کارل می‌‌‌گوید: «رقبای ما، رول‌‌‌های بابلی و بسته‌‌‌بندی‌‌‌های کاغذی و مقوایی هستند که همگی منابع هنگفتی مصرف می‌کنند – مثل چوب، مواد شیمیایی، آب و انرژی.»

محصول RAIKU ساده به نظر می‌‌‌رسد، اما پیچیدگی آن در تولید صنعتی نهفته است. موادی که در بسته‌‌‌بندی‌‌‌های این شرکت استفاده می‌شود، تا جایی که ممکن است در مصرف منابع صرفه‌‌‌جویی می‌کند، حداقل آب و انرژی را مصرف می‌کند و هیچ‌گونه مواد شیمیایی در آن به کار نمی‌رود. ساختار ارتجاعی منحصر به فرد بسته‌‌‌بندی‌‌‌ها، قدرت ضربه‌‌‌گیری آن را افزایش می‌دهد و از بسته‌‌‌بندی‌‌‌های سنتی مثل رول‌‌‌های بابلی یا مقوایی، متمایزش می‌کند. تکنولوژی این شرکت، با اهداف «توافق سبز» اتحادیه اروپا همراستاست و راه‌حلی ارزشمند برای به چالش‌‌‌ کشیدن ضایعات بسته‌‌‌بندی و اثرات زیست محیطی آن، ارائه می‌کند.

RAIKU  قصد دارد با حمایت‌‌‌ها و سرمایه‌گذاری‌‌‌هایی که دریافت می‌کند، تیمش را گسترش دهد، درگیر همکاری‌‌‌های توسعه‌‌‌ای بیشتر شود، تجهیزات لازم را فراهم کند و یک کارخانه مجهز بسازد. این شرکت در حال حاضر با سازمان‌هایی مثل AIRE (مرکز هوش مصنوعی و روباتیک) و همچنین لابراتوار چوب «تال‌‌‌تک» همکاری می‌کند تا توسعه خود را سرعت ببخشد. کمک‌‌‌های مالی شورای نوآوری اروپا، به‌‌‌شدت رقابتی هستند و تنها‌ درصد کمی از متقاضیان در فرآیند غربالگری آن، تایید می‌‌‌شوند.