اثر دو منظوره فولاد سبز

به گزارش روابط عمومی شرکت پایا فولاد کویر یزد، مهندس رضا تسلیمی اهداف و برنامه‌‌‌ریزی‌‌‌های این شرکت را در حوزه فولاد سبز تبیین کرد.

وی با بیان اینکه خط‌مشی سبز را برای نخستین بار در کشور در صنعت فولاد تبیین کرده‌‌‌ایم؛ گفت: شرکت صنعتی معدنی پایا فولاد کویر یزد همسو با اهداف جهانی مبتنی بر همگرایی بر مسوولیت‌‌‌های اقتصادی و مسوولیت زیست‌‌‌محیطی و بنگاه‌‌‌های اقتصادی خط‌مشی خودش را بازنگری کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این شرکت درحال تدوین برنامه‌‌‌های راهبردی است تا بتواند فصل مشترک اقتصاد و محیط‌زیست را تحت کنترل دربیاورد گفت: همان‌طور که همه می‌‌‌دانند هر نوع آلودگی محیط‌‌‌زیستی به دلیل مصرف منابع است و هر دلیل اقتصادی هم به دلیل مصرف منابع است در همین راستا شرکت پایا فولاد کویر یزد مدیریت منابع را تحت کنترل قرار داده تا بتواند میزان تولید آلودگی را نه فقط کاهش بدهد بلکه قیمت تمام شده محصولاتش را هم پایین بیاورد که این امر منجر به این می‌شود تا ما بتوانیم از طریق ایجاد هوش سبز به معنای ایجاد حساسیت نسبت به مصرف منابع در میان همکاران به تکنولوژی تولیدی دست پیدا کنیم به نام« فولاد سبز».

مدیرعامل شرکت صنعتی معدنی پایا فولاد کویر یزد بیان کرد: با اجرای فولاد سبز در زنجیره تامین این شرکت موفق شده‌‌‌ایم که طرح‌ریزی‌‌‌ها و اهدافی را تعریف کنیم و منابعی را که منجر به آلودگی زیست‌‌‌محیطی و افزایش هزینه‌‌‌ها می‌شود تحت کنترل قرار دهیم. البته بین دو اصطلاح فولاد سبز و صنعت سبز تفاوت بنیادینی وجود دارد. شرکتی می‌تواند مدعی فولاد سبز شود که مصرف منابع طبیعی و مصنوعی را به کنترل درآورده باشد و تاثیر کاهش این مصرف را هم بر حفظ منابع طبیعی و هم بر هزینه تمام شده مشاهده و لمس کند. کنترل آلایندگی محیط‌زیست در حوزه عمومی صنعت سبز تعریف می‌شود نه فولاد سبز.

به همین دلیل ما در شرکت پایا فولاد کویر یزد هدف‌‌‌گذاری و برنامه‌‌‌ریزی کرده، استراتژی‌‌‌هایمان را بازنگری کرده و با کمیته‌‌‌هایی تخصصی، آموزش‌‌‌ کارکنان در این حوزه را شروع کرده‌‌‌ایم .

وی ضمن تشکر از انجمن مدیریت سبز ایران به دلیل همراهی با این شرکت گفت: با اعلام این فعالیت‌‌‌ها به انجمن مدیریت سبز ایران موفق به دریافت نشان مدیر سبز سال ۱۴۰۲ در تامین زنجیره فولاد شدیم. این گواهی‌نامه به منزله این است که شرکت پایا فولاد برای نخستین بار در کشور به سمت تولید فولاد سبز رفته و این به معنای کاهش آلودگی و کاهش قیمت تمام شده است .

مهندس رضا تسلیمی مدیرعامل شرکت پایا فولاد کویر یزد در پایان با اشاره به اینکه ما این مسیر را طی می‌‌‌کنیم و با دعوت از تمامی فعالان حوزه معدنی و فولادی کشور برای اتخاذ چنین رویکردی گام‌‌‌های بزرگی برداشته‌‌‌ایم گفت: «در نمایشگاه فولاد کیش که در هفته اول آبان ماه ۱۴۰۲برگزار شد این رویکرد را به همه فعالان حوزه صنعت معدن و فولاد و بازدیدکنندگان ارائه کردیم.»

وی در پایان ضمن تشکر مجدد از همه دلسوزان ایران اظهار امیدواری کرد سایر فعالان حوزه صنعت معدن و فولاد کشور نیز برای کاهش مصرف منابع و آلودگی‌‌‌های زیست محیطی و صدالبته کاهش قیمت تمام شده در چارچوب فولاد سبز حرکت کنند و البته برای این موضوع از همه سروران صنعت دعوت به همکاری و همراهی می‌کنیم.