بهینه‌سازی خدمات پس‌از فروش «عظام»

ارتقای کیفی خدمات پس از فروش، هدف برگزاری همایش

در همایش ۳ روزه عظام، ۱۸۷ نفر ازنمایندگان منتخب دعوت بودند تا فضایی برای ایجاد ارتباط بیشتر و تعامل سازنده میان آنها و شرکت برقرار شود.

در واقع هدف اصلی این همایش بهبود خدمات پس از فروش و بررسی چالش‌‌‌هایی است که در مراحل ثانویه فروش پیش می‌‌‌آید. سمت و سوی کسب و کار تولید در جهان معاصر به گونه‌ای رشد کرده که در دنیای امروز به خدمات پس از فروش توجه بیشتری مبذول می‌شود. بنابراین گروه عظام با توجه بیشتر به این موضوع پرداخته است. به همین منظور و برای بهبود خدمات پس از فروش، گروه قطعات خودرو عظام نمایندگان سراسر کشور را برای در جریان قراردادن اهداف دور هم جمع کرد.  ضمن اینکه با مشاهده میدانی و تعامل رو در رو درباره فرآیند بهبود خدمات پس از فروش، آرای نمایندگان کسب شده و در کنار آن به نمایندگان اطمینان خاطر داده شود که در شرایط سخت بازار با آنها همراهی کامل لحاظ می‌شود.

اهداف مدنظر گروه عظام در این همایش، در وهله اول آشنایی و سپس اعلام برنامه و  معرفی فرآیند‌های جدید در مسیر خدمات پس از فروش است تا در تعامل‌‌‌های آتی مشکلات کمتری پیش بیاید.  در همین راستا پنل‌های جانبی نیز برای روشن شدن هرچه بیشتر اذهان نمایندگان با اهداف همایش و ارائه پاسخ به پرسش‌های مطرح شده، ‌‌‌برگزار شد. همچنین تعمیرکاران منتخب نیز در شبکه تعمیرگاهی قرار گرفتند تا بتوانند به نمایندگان و مشتریان در خدمات پس از فروش کمک کنند.

گفتنی است در این همایش از ۳ تعمیرکار منتخب و ۲ نماینده نیز که در خدمات پس از فروش عملکرد درخشانی داشتند، تجلیل به عمل آمد.

طرح‌‌‌های توسعه خدمات پس از فروش عظام

توجه به خدمات پس از فروش از سال‌های پیشین در گروه قطعات خودرو عظام رواج داشته و به صورت جدی به آن توجه می‌شد. با این حال نسبت به رشد آن در این گروه صنعتی احساس نیاز شده تا از ضعف‌ها جلوگیری شود و نقاط قوت نیز پررنگ‌تر از قبل شوند. در نتیجه این اقدامات، ‌‌‌توسعه بیشتر خدمات پس از فروش، سر لوحه برنامه ۵ سال توسعه آتی این شرکت قرار دارد.

گروه قطعات خودرو عظام همواره از ۲ وجه به محصولات خود نگاه می‌‌‌کند. وجه اول کیفیت را شامل می‌شود. در واقع این گروه صنعتی به صورت مستمر به دنبال این است که کیفیت محصولات ارتقا پیدا کنند، زیرا محصولات تولید داخل همواره چالش برانگیز بوده و در رقابت سخت با محصولات خارجی هستند. موضوع دوم نیز مربوط به شنیدن صدای مشتریان و دفع تنش‌‌‌های موجود در بازار هدف است.

بنابراین حفظ و ارتقای کیفیت و همچنین تولید بدون ایجاد چالش در بازار هدف و رشد کمی و کیفی خدمات پس از فروش، مهم‌ترین طرح‌های توسعه گروه عظام در سال‌‌‌های آتی به شمار می‌‌‌رود.