شرکت دانش‌‌‌بنیان «پیمان خطوط شرق» که در حوزه برق و الکترونیک، فوتونیک، مخابرات و سیستم‌‌‌های خودکار فعالیت می‌‌‌کند، به عنوان نخستین شرکت با رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی دیدار و مشکلات خود را مطرح کرد. «نوآوران داده سلامت پیشرو» دومین شرکت دانش‌‌‌بنیانی بود که مسوولان این شرکت، دغدغه و مشکلات خود را با دکتر خیاطیان مطرح کردند. این شرکت در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم‌‌‌افزارهای رایانه‌‌‌ای است. مدیرعامل شرکت دانش‌‌‌بنیان «صنایع پیشگام روباتیک ارس»، فعال در حوزه برق و الکترونیک، فوتونیک، مخابرات و سیستم‌‌‌های خودکار نیز به عنوان سومین شرکت، مسائل و مشکلات خود را با رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در میان گذاشت. شرکت دانش‌‌‌بنیان «صنایع آهنگری فلزکوب» که در حوزه مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری‌‌‌های شیمیایی فعالیت می‌‌‌کند، چهارمین شرکتی بود که در گفت‌‌‌وگوی رو‌در‌رو با رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی حضور داشت.

مدیرعامل این شرکت با اشاره به مراسم رونمایی از محصول دانش‌‌‌بنیان زنجیر‌‌‌های شنی ویژه ماشین‌‌‌آلات راه‌‌‌سازی و معدنی در نمایشگاه ماینکس ۲۰۲۳ تهران و پخش گزارش آن از صدا و سیما تاکید کرد، وزارت صمت با استقبال از بومی‌‌‌سازی این محصول مهم دانش‌‌‌بنیان در کشور، از حمایت برای تولید این محصول با مساعدت وزیر صمت خبر داده است. شرکت دانش‌‌‌بنیان «فاوا فناوری افق» فعال در حوزه برق و الکترونیک، فوتونیک، مخابرات و سیستم‌‌‌های خودکار نیز به عنوان آخرین شرکت، درخواست خود را با رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی مطرح کرد.

تامین سرمایه برای یکی از طرح‌‌‌های کلان ملی، درخواست حمایت از یک طرح ملی، مشکل در دریافت تسهیلات رشد تولید و استفاده از تسهیلات لیزینگ صندوق، مساعدت در استفاده از تسهیلات ودیعه رهن و مساعدت در ارزیابی تسهیلات تولید صنعتی و نمونه‌‌‌سازی، محورهای مطرح‌‌‌شده توسط مدیران عامل این شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان بود. بر این اساس رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی نیز دستورات لازم را برای رسیدگی و کمک به رفع مشکلات این شرکت‌ها صادر کرد. گفت‌‌‌وگوی رو در روی رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با مدیران عامل شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان برای رسیدگی به مشکلات این شرکت‌ها به صورت منظم برگزار می‌شود. هفت نشست قبلی به ترتیب در تاریخ‌‌‌های ۶اردیبهشت، ۳ خرداد، ۷ تیر، ۲۸ تیر، ۴شهریور، ۵ مهر و ۱۰ آبان برگزار شدند.