ردپای محیطی ناشی از تولید سه ترموپلاستیک رایج، که توسط گازهای گلخانه‌‌‌ای و مصرف انرژی، و همچنین پتانسیل گرمایش جهانی اندازه‌‌‌گیری شد، کاهش یافته است. گازهای گلخانه‌‌‌ای حاصل از تولید به میزان قابل‌‌‌توجهی کاهش یافت و به ۱۳‌درصد به ازای هر کیلوگرم رزین تولید شده، رسید. کاهش آلاینده‌‌‌ها معادل حذف ۴۴۰‌هزار خودرو از جاده‌ها به مدت یک سال است.

 انتظار می‌رود روند مثبت به سمت کاهش گازهای گلخانه‌‌‌ای با تغییر تولید به سمت منابع سوخت کربن کمتر، از جمله انرژی‌‌‌های تجدید‌‌‌پذیر، ادامه یابد.

 پیش‌بینی می‌شود روند مثبت به سمت مصرف کمتر انرژی به دلیل بهبود کارآیی در تولید رزین‌‌‌ها و پیش‌‌‌سازهای آنها ادامه یابد.

 اولین گزارش، که بر LDPE، LLDPE، HDPE و PP متمرکز بود، داده‌‌‌های امیدوارکننده‌‌‌تری ارائه کرد. با افزایش تولید این چهار پلاستیک در یک دوره زمانی مشابه، گازهای گلخانه‌‌‌ای مرتبط به میزان قابل‌‌‌توجهی کاهش یافتند که معادل حذف ۱ میلیون ماشین از جاده‌‌‌ها درطول یک سال است.

راس آیزنبرگ، رئیس شرکت آمریکایی پلاستیک میکرز می‌‌‌گوید: «محصولات پلاستیکی اغلب در مقایسه با بسیاری از جایگزین‌‌‌های رایج، انتشار گازهای گلخانه‌‌‌ای چرخه زندگی کمتری دارند.»