مزیت کارت‌خوان «ساخت ایران»

کاهش ۳۰‌‌ درصدی هزینه‌‌های عملیاتی PSPها با استفاده از سامانه مدیریت پایانه‌‌های پرداخت الکترونیک TECHSTORE از راه دور و کاهش ارزبری تا ۲۵‌درصد با تولید دانش‌‌بنیان کارت‌‌خوان، از مزایای قابل‌توجه دانش‌‌بنیان‌‌شدن توسن‌‌تکنو در راهکارهای پرداخت الکترونیک است. در این نشست خبری با اشاره به اینکه ۵‌درصد از درآمد شرکت صرف تحقیق و توسعه می‌شود، از ورود توسن‌‌تکنو به لاین‌‌های جدید کسب و کاری به‌‌واسطه ظهور فناوری‌‌های جدید و توانایی برخورداری از دانش فنی، سخن به میان آمد.

جایگاه صنعت پرداخت در هزاره سوم

در چند دهه اخیر به‌خصوص پس از رشد سریع اینترنت و تحول دنیای ارتباطات در سراسر جهان یکی از حوزه‌‌هایی که به شدت و با سرعت متحول شد و پوست انداخت، خدمات بانکی و حوزه‌‌های مرتبط با آن بود. به نحوی که بانکداری سنتی با تمامی کارکردهایی که داشت جای خود را به بانکداری مبتنی بر داده‌‌ها و فناوری اطلاعات داد. در این مدت چهره بانکداری نه تنها عوض شده، بلکه حالا صنایعی پیرامون خود به وجود آورده که یکی از مهم‌ترین آنها، ارائه‌‌دهندگان راهکارها، خدمات و تولیدکنندگان پایانه‌‌های پرداخت الکترونیک فروشگاهی و ماشین‌‌های بانکی هستند.

طبیعتا در ایران نیز اگرچه در پاره‌‌ای موارد تحریم‌‌های خصمانه مانع از آن شده تا صنعت بانکداری همپای همتایان خارجی خود در ایران پیشرفت کند، اما به جرات می‌توان گفت صنعت پرداخت الکترونیک و فناوری‌‌های مرتبط با آن به حدی رشد کرده که دیگر نبود آن در زندگی روزمره مردم قابل تصور نیست. فراتر از آن کارت‌‌خوان‌‌های فروشگاهی هم‌‌اکنون در ایران نه‌تنها تولید می‌‌شوند، بلکه ظرفیت تولید و کارآیی نیروی متخصص به حدی رشد کرده که هم‌‌اکنون مالکیت معنوی تولیدات نیز در کنار فناوری‌‌های هوشمند کنترل کیفیت، به کمک زیرساخت‌‌های پرداخت الکترونیک در ایران آمده است. شرکتی که امروزه این وظیفه خطیر را در سپهر صنعت ایران به عهده گرفته، شرکت توسن‌‌تکنو است که به تازگی توانسته با معرفی یک محصول جدید تمامی آنچه شرح داده شد را محقق کند.

توسن‌‌تکنو؛ پیشرو و نوآور در صنعت فناوری‌‌های مالی ایران

توسن‌‌تکنو یک شرکت دانش‌‌بنیان است که در سال‌های اخیر با ایجاد زمینه‌‌های لازم در تولید انواع کارت‌‌خوان‌‌های فروشگاهی، ماشین‌‌های بانکی و همچنین نوآوری‌‌های مربوط به این زمینه، توانسته نقش مهمی در رفع نیازهای بخش قابل‌توجهی از نظام بانکی کشور ایفا کند. بر اساس آنچه در تارنمای شرکت توسن‌‌تکنو به‌‌عنوان چشم‌‌انداز مطرح شده این شرکت به ارائه راهکارهای جامع بانکداری و پرداخت الکترونیک می‌‌پردازد و به دنبال آن است که در زمینه شکل‌‌دهی تجربه خوشایند مردم از جامعه دیجیتال، پیشرو باشد. این شرکت قصد دارد با کاربردی‌‌کردن فناوری‌‌های نوین برای توسعه جامعه دیجیتال نقش مهمی در بهبود تجربه مردم از دنیای دیجیتال داشته باشد. با این حال آنچه که سبب شده تا این شرکت هم‌‌اکنون به شکلی ویژه مورد توجه قرار گیرد، نوآوری‌‌هایی است که به تازگی از یکی از آنها رونمایی کرده است.

این شرکت که تولیدکننده‌‌ و ارائه‌‌کننده راهکارهای بانکی و پرداخت الکترونیک در حوزه فناوری‌‌های مالی ایران است، از سال ۱۳۸۹ موجودیت خود را در سامانه ثبت شرکت‌ها اعلام کرد و از میانه سال ۱۴۰۱ با تبدیل‌‌شدن به شرکت سهامی عام نهایتا توانست با پیگیری مجدانه متخصصان شرکت در تاریخ شانزدهم مرداد ماه سال‌جاری به جمع نمادهای مورد معامله در بازار سرمایه ایران بپیوندد. این شرکت در حال حاضر با نماد «فن‌‌افزار» در فرابورس فعالیت می‌کند.

دانش‌‌بنیان در همه راهکارها

شرکت توسن‌‌تکنو در دی ماه سال‌جاری موفق شد تا برای تولید کارت‌‌خوان TECHNO M۵۰۰ از معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش‌‌بنیان ریاست جمهوری گواهی دانش‌‌بنیان نوآور دریافت کند. همین امر سبب شد تا شرکت در روز هفدهم بهمن ماه با برگزاری یک نشست خبری در سایت تولید خود واقع در شهرک صنعتی کاسپین قزوین به تشریح این دستاورد مهم و مزایای آن بپردازد. این شرکت پیش از این برای راهکارهای بانکی و هوش مصنوعی گواهی دانش‌‌بنیان داشت و هم‌‌اکنون برای راهکارهای سخت‌‌افزاری و نرم‌‌افزاری پرداخت الکترونیک، این گواهی را دریافت کرده است. بر این اساس اگر بخواهیم تصویری کلی از روند فعالیت شرکت در دوره حضور در صنعت خدمات سخت‌‌افزاری مالی ارائه دهیم، باید بگوییم که این تولیدکننده موفق توانسته با دارا بودن بیش از ۷۰۰ نفر سرمایه انسانی متخصص و به دست آوردن ۳۴‌درصد از سهم بازار پایانه‌‌های پرداخت الکترونیک فروشگاهی (POS)، همچنین در اختیار داشتن بیش از ۲۰ سرویس‌گیرنده بانکی و ارائه خدمات به بیش از ۱۶ شرکت پرداخت الکترونیک، مسیری رو به رشد پیش روی خود ترسیم کند. توسن‌‌تکنو با سرمایه‌گذاری پیوسته در حوزه تحقیق و توسعه، ‌‌ ضمن معرفی محصول TECHNO M۵۰۰ به‌‌عنوان یک کارت‌‌خوان دانش‌‌بنیان، توسعه سیستم‌‌عامل اندرویدی TECHNO OS برای پایانه‌‌های پرداخت الکترونیک را در دستور کار قرار داده است و با ارائه سامانه مدیریت کارت‌‌خوان‌‌ها از راه دور با نام TECHNSTORE، کمک شایانی به کاهش هزینه‌‌های عملیاتی شرکت‌های ارائه‌‌دهنده خدمات پرداخت الکترونیک کرده است.

کاهش ۳۰ درصدی هزینه‌‌های عملیاتی PSPها و ۲۵‌درصد صرفه‌‌جویی ارزی

در این نشست خبری ضمن رونمایی از کارت‌‌خوان TECHNO M۵۰۰، راهکار نرم‌‌افزاری دانش‌‌بنیان مدیریت پایانه‌‌های پرداخت الکترونیک TECHSTORE که یک سیستم پایش از راه دور است نیز به اصحاب رسانه معرفی شد. به گفته دکتر محمد مظاهری مدیرعامل شرکت توسن‌‌تکنو این سامانه می‌تواند به کاهش ۳۰ درصدی هزینه‌‌های عملیاتی PSPها کمک کند. مظاهری تولید کارت‌‌خوان TECHNO M۵۰۰ راکه می‌تواند به TECHSTORE ایجاد شده از سوی خود شرکت نیز وصل شود و قابلیت‌‌های متعددی را ارائه دهد گامی مهم در رسیدن به قیمت مقرون‌‌به‌‌صرفه کارت‌‌خوان و در نتیجه صرفه‌‌جویی ارزی دانست. به گفته او از این طریق می‌توان تا ۲۵‌درصد صرفه‌‌جویی ارزی را محقق کرد.

دو خبر مهم برای سهامداران «فن‌‌افزار»

مدیرعامل توسن‌‌تکنو با اعلام اینکه شرکت هم‌‌اکنون بیش از ۳۰‌درصد سهم بازار پایانه‌‌های پرداخت الکترونیکی کشور را در اختیار دارد، افزود: توسن‌‌تکنو با دارا بودن بیش از یک میلیون و ۵۰۰‌هزار پایانه پرداخت الکترونیکی و ۳۵۰‌هزار کارت‌‌خوان اندرویدی در حال حاضر بزرگ‌ترین و تنها شرکت دانش‌‌بنیان تولیدکننده پایانه‌‌های پرداخت الکترونیک در کشور است.

مدیرعامل توسن‌‌تکنو در ادامه سخنان خود نیز با اشاره به دارا بودن مالکیت معنوی محصول TECHNO M۵۰۰ به این مساله اشاره کرد که ایران به این وسیله می‌تواند با تولید این محصول در بازارهای جهانی حضور داشته باشد و دیگر صرفا پذیرنده نمایندگی شرکت‌های خارجی در ایران نیست. او همچنین افزود: محصولات ما در آینده‌‌ای نزدیک در یکی از بانک‌های فعال در کشورهای خاورمیانه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. بنابراین شرکت درآمد ارزی نیز خواهد داشت.

مدیرعامل توسن‌‌تکنو در ادامه این نشست خبری اعلام کرد که شرکت قصد دارد تا حوزه فعالیت خود را گسترش دهد. به همین دلیل در آینده‌‌ای نزدیک اقدام به افزایش سرمایه از محل سود انباشته خواهد کرد که متعاقبا اطلاعات دقیق آن در تارنمای کدال قرار می‌گیرد. او در پاسخ به خبرنگار «دنیای‌اقتصاد» مبنی بر اینکه این افزایش سرمایه صرف چه پروژه‌‌هایی خواهد شد، گفت: بخش مهمی از منابع حاصله صرف بهبود ساختار مالی و سرمایه در گردش شرکت می‌شود.