محمدرضا نجفی‌‌‌منش با اشاره به تاثیر برگزاری نمایشگاه‌‌‌های داخلی و خارجی در رونق توسعه تجاری، افزود: مقام معظم رهبری ۱۴۰۳ را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند؛ توجه ویژه رهبری به تولید، نقش آن را در اقتصاد کشور بیش از پیش نمایان می‌‌‌کند.

این فعال اقتصادی با تاکید بر تولید کالاهای صادرات‌محور، تصریح کرد: تولیدات داخلی باید قابلیت تصاحب بازارهای خارجی را داشته باشند؛ به عبارت دیگر تولیدات داخلی باید امکان عرضه در بازارهای غیر از ایران را پیدا کنند از این رو باید برای عرضه کالاهای صادراتی برنامه‌‌‌ریزی‌‌‌های منسجمی صورت بگیرد.

وی نمایشگاه ایران اکسپو را رویدادی مهم و مناسب برای برقراری تعامل میان کسب و کارها معرفی کرد و گفت: خودرو و قطعات خودرو یکی از زنجیره ارزش‌‌‌های استان تهران در اکسپو ۲۰۲۴ خواهد بود؛ امیدواریم با عرضه تولیدات در این نمایشگاه توانایی و توانمندی‌‌‌های خود را در این زمینه به سایر کشورها نشان بدهیم.

به گفته نجفی‌‌‌منش؛ به نظر می‌رسد برگزاری و شرکت در نمایشگاه‌‌‌های بین‌المللی یکی از راه‌های مناسب برای نشان دادن توانمندی‌‌‌های تولیدی ایران است و بدون تردید نمایشگاه ایران اکسپو نتایج مطلوبی به همراه خواهد آورد.

وی در پایان با اشاره به حضور تجار و بازرگانی خارجی، بیان کرد: اگر در برگزاری نمایشگاه‌‌‌ها بخش خصوصی و تشکل‌‌‌ها دخیل شوند می‌توان به بازدهی بیشتر آنها امیدوار بود. ایران در شرایط تحریم است اما با این وجود بخش خصوصی و دولت برای رونق تجارت تلاش می‌‌‌کند باید این نکته را در نظر داشت که حرکت کردن بهتر از سکون است؛ تردید نداشته باشید که در ماه‌های آینده نتایج مثبت این حرکت رو به جلو در تولید و تجارت مشاهده خواهیم کرد.