سیدامیرحسین جوزی، مدیرکل آموزش، ترویج و تحقیقات تعاونی وزارت کار، تعاون و امور اجتماعی در مراسم افتتاح این باشگاه اظهار کرد: باشگاه تعاون نماد مردمی‌‌‌سازی دولت است و مکانیزم مردمی شدن دولت از باشگاه تعاون است.

جوزی تاکید کرد: باشگاه تعاون یک پایگاه اجتماعی است و نقطه تلاقی دولت و مردم به‌‌‌شمار می‌رود. وی تاکید کرد: ساختار ما در وزارت تعاون و دفتر آموزش و ترویج تعاون توجه به ظرفیت‌‌‌ تعاونی‌‌‌هاست. مکانیزم مردمی‌‌‌سازی دولت باشگاه تعاون است و برای اینکه بتوانیم از پیچ و خم‌‌‌های اقتصادی عبور کنیم نیازمند این باشگاه و تعاونی‌‌‌ها هستیم. جوزی خاطرنشان کرد: سند توسعه کشور ۱۰ سال پیش نوشته شده و ۲۷ دستگاه اجرایی کشور مکلف بودند بر اساس آن اقدام کنند. مدیرکل آموزش، ترویج و تحقیقات تعاونی وزارت کار، تعاون و امور اجتماعی تاکید کرد: اگر تسهیلات درست پرداخت شود نتیجه‌بخش خواهد بود، دولت باید مشکلات را از سر راه تعاونی‌‌‌ها بردارد و نقش تسهیل‌‌‌گر داشته باشد. حسینعلی خواجه‌‌‌‌مظفری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان هم در این مراسم گفت: در ۹ ماه سال‌جاری ۱۶ میلیون دلار تعاونی‌‌‌های گلستان صادرات داشتند. این نشان می‌دهد یکی از مصادیق و جلوه‌‌‌های مردمی‌‌‌سازی اقتصاد، فعال شدن تعاونی‌‌‌هاست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: تعاونی‌‌‌ها با همکاری یکدیگر به صورت محلی، منطقه‌‌‌ای و بین‌المللی می‌توانند خدمات موثری را به جامعه عرضه کنند.

وی با بیان اینکه قبلا کمتر به تعاونی‌‌‌ها اهمیت داده می‌‌‌شد، افزود: این رویکرد در دولت سیزدهم تغییر کرده به طوری که استاندار گلستان بر راه‌‌‌اندازی تعاونی در روستاها تاکید دارد.

وی افزود: ۳‌هزار و ۵۰ تعاونی فعال در بخش کشاورزی صنعت و خدمات فعالیت دارند. ۱۱۰ تعاونی دانش‌بنیان در سطح کشور داریم که ۱۲ مورد آن در استان گلستان فعالیت دارد.

خواجه‌مظفری اظهار کرد: بیشترین تعاونی‌‌‌ها در بخش کشاورزی است و تاکنون ۱۴ تعاونی در بخش پیشرفت و آبادانی با هدف اقتصاد روستا‌محور تشکیل شده است.