با اجرای این طرح به میزان حدود ۲۰‌درصد در هزینه‌‌‌های توسعه شرکت فولاد اکسین خوزستان مانند زمین، آب، گاز و برق صرفه‌‌‌جویی می‌شود.

کمک به افزایش تولید ناخالص ملی، تحقق ظرفیت اسمی ورق عریض و اشتغال‌زایی، ارتقای سطح کیفی زندگی مردم منطقه با اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم، کمک به خودکفایی کشور در زمینه تامین ورق‌‌‌های خاص موردنیاز صنایع نفت، گاز پتروشیمی، کشتی‌‌‌سازی و ماشین‌‌‌سازی‌‌‌ها از اهداف و ضرورت‌‌‌های اجرای این طرح است.

جلوگیری از ریسک بالای عدم‌تامین مواد اولیه، کاهش انرژی مصرفی و رسیدن به بازدهی بالا، قرار داشتن در نزدیکی کشورهای همسایه و استفاده از ظرفیت صادرات در جهت افزایش درآمدهای ارزی کشور، توجیه اقتصادی بسیار جذاب برای سرمایه‌گذاران و اجتناب از همپوشانی تولید محصولات شرکت فولاد اکسین با سایر شرکت‌های تولیدکننده ورق ساختمانی سایر مزایای طرح فولادسازی شرکت فولاد اکسین خوزستان است.

ظرفیت تولید در این واحد یک میلیون و ۲۰۰‌هزار تن و مدت زمان اجرای طرح سه سال است.

این طرح در قالب مسوولیت اجتماعی بوده و برای حداقل هزار نفر به صورت مستقیم و ۲۳‌هزار نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد می‌کند.

علی محمدی، مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: عملیات اجرایی طرح فولادسازی این شرکت برای شتاب در تامین مواد اولیه موردنیاز خطوط تولید اکسین همزمان با دومین سفر استانی رئیس جمهور به خوزستان آغاز شد.

وی گفت: بدخواهان ملت ایران خیال می‌‌‌کردند که با اعمال تحریم‌‌‌ها می‌توانند خللی در اجرای طرح‌‌‌های نفتی ایجاد کنند اما متخصصان فولاد اکسین توانستند با بومی‌‌‌سازی دانش و تولید ورق‌‌‌های خاص مانع از خلل در روند طرح‌‌‌های ملی شوند.

محمدی گفت: فولاد اکسین در تولید محصولات استراتژیک کشور نقش بسزایی دارد و در طرح‌‌‌های بزرگ از جمله خط لوله گوره به جاسک به خوبی نقش‌‌‌آفرینی کرده است.

مدیرعامل فولاد اکسین افزود: این واحد تولیدی از شرکت‌های سرآمد در صنعت فولاد کشور است که در سال‌های گذشته علاوه بر بومی‌‌‌سازی محصولات فولادی راهبردی و تولید انبوه ورق‌‌‌های خاص در ابر‌طرح‌‌‌های ملی مرتبط با حوزه نفت و گاز ایفای نقش کرده است.

وی با اشاره به نام‌گذاری امسال با عنوان مهار تورم و رشد تولید از سوی مقام معظم رهبری گفت: این دستاوردها نتیجه تلاش جهادگرانه متخصصان جوان این شرکت بوده که در سخت‌‌‌ترین شرایط تحریمی به وجود آمده است.

فولاد اکسین خوزستان تولیدکننده انواع ورق‌‌‌های فولادی عریض و آلیاژی خاص با استحکام بالاست که با استفاده از فناوری‌‌‌های خاص صنعت فولاد کشور تامین‌کننده نیازهای صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و دریایی است.

۴۰‌درصد از سهام فولاد اکسین متعلق به گروه ملی صنعتی فولاد ایران از شرکت‌های زیرمجموعه بانک ملی، ۳۰‌درصد متعلق به شستا از زیرمجموعه تامین اجتماعی و ۳۰‌درصد دیگر از سهام این شرکت متعلق به صندوق بازنشستگی کشوری است.