وی با اعلام مطلب فوق افزود: پایانه جدید شرق یکی از زیرساخت‌‌‌های مهم و تاثیرگذار شبکه حمل‌ونقل عمومی پایتخت به شمار می‌‌‌آید که متاسفانه در سال‌های گذشته به حال خود نیمه‌تمام رها شده بود، به‌طوری که امروز عملا حدود ۲۰‌درصد افت پیشرفت فیزیکی (استهلاک) شامل حال پایانه شده‌‌‌ است. اما از آنجا که قرار است جهت سهولت دسترسی به پایانه جدید شرق، پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو با ۵/ ۴ کیلومتر طول و دو ایستگاه نیز آغاز شود و به ثمر بنشیند، مراحل آماده‌‌‌سازی پایانه مذکور اعم از عملیات باقی‌‌‌مانده عمرانی و همچنین اقدامات تجهیزاتی آن به شرکت متروی تهران واگذار شد تا در سه فاز، پایانه را تکمیل  کند و تحویل شهروندان دهد.

وی با اشاره به اینکه فاز نخست عملیات منتج به راه‌‌‌اندازی پایانه جدید شرق حدود ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: عمده مخارج مربوط به آماده‌‌‌سازی این پایانه شامل هزینه‌‌‌های تامین، نصب و راه‌‌‌اندازی تاسیسات و تجهیزات آن است و اگر منابع مالی به موقع تامین شود، می‌توان فاز نخست پایانه مذکور را در سال‌جاری راه‌‌‌اندازی کرد.

مدیرعامل شرکت متروی تهران در پایان گفت: پایانه جدید شرق نه‌تنها باعث آزادسازی اراضی پایانه شرق کنونی (انتهای خیابان دماوند) و رفع گره ترافیکی این محدوده از پایتخت می‌شود بلکه شرایط بهتری برای مسافران بین شهری و خصوصا کسانی که قصد سفر به شهرهای شمالی کشور را دارند، فراهم می‌سازد تا از یک پایانه مجهز و با امکانات بیشتر استفاده کنند. در حال حاضر تجهیز کارگاه پروژه صورت پذیرفته و عملیات اجرایی آن شروع شده است.