وی ادامه داد: با توجه به وجود ظرفیت‌‌‌های مناسب در شهرک‌‌‌های صنعتی ابتدا تفاهم‌‌‌نامه همکاری مشترک بین این شرکت و شرکت شهرک‌‌‌های صنعتی برای بهره‌‌‌گیری از ظرفیت شهرک‌‌‌ها به منظور انتقال صنوف منعقد و پس از آن نسبت به انعقاد و تبادل تفاهم‌نامه چهارجانبه با شش اتحادیه صنفی شامل کفاشان دست‌دوز، تولیدی پوشاک، سراجان، کشباف و جوراب‌باف، خشکبار و آجیل، صحافان و اتاق اصناف تهران به همین منظور اقدام شد.

بیگی ادامه داد: تفکیک واحدهای تولیدی از توزیعی می‌تواند با ارتقای سطح ایمنی، کاهش آمار حوادث و همچنین کاهش ترافیک به ارائه خدمات بهتر به شهروندان منجر شود.

وی با تاکید مجدد بر همکاری تمام نهادهای مرتبط تصریح کرد: هدف اصلی این است که واحدهای تولیدی و انبار به محلی خارج از محدوده فضای شهری منتقل شوند و فضای بازار تهران به عنوان محل عرضه و فروش به فعالیت خود ادامه دهند.

پیش‌تر استاندار تهران نیز از آغاز مطالعات طرح جابه‌‌‌جایی بازار تهران خبر داده بود. علیرضا زاکانی، شهردار تهران نیز درخصوص اینکه آیا امکان انتقال بازار تهران به نقطه‌‌‌ای دیگر از شهر وجود دارد، گفت: «این موضوع در حد بررسی است و الگوهای جایگزین و مختلف مدنظر قرار گرفته است.»