این در حالی است که مارجین توزیع که از طرف سازمان حمایت تعیین می‌شود و بین ۱۰ تا ۱۲ درصد است اصلا تامین‌کننده هزینه‌های توزیع نیست زیرا ۷/ ۸ درصد از کل هزینه‌های پخش را هزینه‌های پرسنلی و توزیع در بر می‌گیرند و در نتیجه ضریبی برای تامین هزینه‌های لجستیک و هزینه‌های درون شهری و سایر هزینه‌ها باقی نمی‌ماند اما به دلیل آنکه بسیاری از شرکت‌های پخش امروزه به شرکت‌های بزرگی وابستگی دارند و عرضه محصولات همان شرکت‌ها را بر عهده دارند بنابراین بخشی از هزینه‌ها را تامین‌کننده بر عهده می‌گیرد یا تخفیفات را خود شرکت‌ها تعیین می‌کنند، اما امروز شرکت‌های توزیع‌کننده اگر بتوانند تنها ۲ درصد سود را در انتهای سال پیش بینی کند جزو شرکت‌های پخش موفق در نظر گرفته می‌شود که سود شرکت‌های تامین‌کننده را نیز تضمین کرده است.

این موضوعات در شرایطی است که در یکی دو سال اخیر شرکت‌های تولیدی نیز به دلیل مشکلات سرمایه در گردش یا نقدینگی با مشکلات زیادی روبه‌رو شده‌اند با این حال به منظور حفظ برندینگ خود تلاش کرده‌اند تا به هر نحوی که هست تولید و پخش محصولات خود را ادامه دهند.

اولین منبع تامین نقدینگی وجوه حاصل از فاکتورهای فروش است که در گردش مالی شرکت و مدیریت گردش وجوه به گونه‌ای باید مدیریت شود که بتواند تعهدات خود را در موعد مقرر انجام دهد. در این بین بخش‌هایی که مربوط به توسعه فعالیت شرکت است از محل تسهیلات بانکی تامین می‌شود و حتی بانک‌ها طرف تجاری شرکت‌های پخش می‌شوند و به عبارتی بانک‌ها در تامین سرمایه‌های مورد نیاز در خرید خودرو یا سایر نیازمندی‌ها مشارکت می‌کنند.

در این بین چند شرکت پخش بزرگ دولتی و خصوصی در بازار سرمایه حضور دارند اما به دلیل عدم آشنایی سهامداران به فعالیت شرکت‌های پخش مشارکت زیادی در مورد این شرکت‌ها در بورس دیده نمی‌شود با این حال قطعا بورس می‌تواند تامین مالی پایدارتری را در این حوزه بر عهده بگیرد و نتایج بهتری نیز در عمل ایجاد شود.

اگر به تعبیری بگوییم هزینه‌هایی مانند سوخت را دولت مدیریت می‌کند و آن را به‌عنوان عامل بازدارنده تلقی نکنیم اما با این حال بسیاری دیگر از هزینه‌ها مانند هزینه‌های حمل و خودروها و قطعات خودرو و... در دو سه سال گذشته روز به روز با افزایش روبه‌رو شده‌اند و این جزو مشکلاتی است که هیچ گاه در صنعت پخش قابل حل نیست و باعث شده تا هزینه‌های پخش افزایش یابند و در کنار آن شرکت‌های پخش نیز ناچارند هزینه‌های خدمات خود را افزایش دهند.