در همین راستا عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه در شرایط کنونی مجلس در جایگاه نظارتی به موضوع لبنیات ورود خواهد کرد، گفت: مجلس مشکل بازار لبنیات را از دستگاه‌های مربوطه پیگیری خواهد کرد، اما تکلیف اصلی با دولت است که ارز برای واردات تولیدکننده اختصاص داده است و باید از این منابع عمومی حراست کند تا وضعیت معیشت مردم بیشتر از این در تلاطم قرار نگیرد. سیدجواد حسینی‌کیا با انتقاد از عملکرد دولت در ماه‌های اخیر گفت: دولت در ماه‌های پایانی مسوولیتش جایگاه نظارتی خود را رها کرده است، به همین دلیل شاهد این هرج‌ومرج قیمتی در صنایع لبنی هستیم. البته این مساله تنها در لبنیات نیست و قیمت محصولاتی مانند مرغ، سیمان و... نیز افزایش شدیدی داشته‌است و دستگاه قضایی باید به این مساله به‌صورت جدی ورود کند.

 وی با اشاره به اینکه در بخش لبنیات دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات ماشین‌آلات، مواد اولیه و ... اختصاص می‌دهد، به همین دلیل نباید موضوع را رها کند و این بخش نیازمند نظارت بیشتری است، تصریح کرد: در شرایط کنونی عده‌ای که از این ارز برای واردات استفاده کرده‌ و ماشین‌آلات یا مواد اولیه خوراک دام و... تهیه‌ کرده‌اند اطلاعات آنها  به‌طور کامل نزد دولت وجود دارد و دولت می‌داند چه میزان از آن کالاها مصرف‌ شده یا در انبارها قرار دارد، به همین دلیل اگر دولت در این بخش نظارت کند به‌راحتی می‌تواند بفهمد که آیا این کالاها مصرف ‌شده یا خیر و مشکلات امروز درنتیجه  عدم نظارت دولت بر بخش تولید و توزیع است. حسینی‌کیا با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی لبنیات از سفره مردم در حال حذف شدن است، اظهار کرد: هم‌اکنون نظارت دستگاه اجرایی و قضایی باید بیشتر شود تا افرادی که ارز گرفته‌اند یا کالاها را به سر سفره مردم منتقل کنند یا با آنها به‌شدت برخورد شود تا درس عبرتی برای دیگران شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه تولیدکننده‌ها نباید کالاها را در انبارهای خود دپو کنند تا بعد از گرانی به بازار عرضه کنند و این تخلف است، گفت: در شرایط کنونی مجلس در جایگاه نظارتی به موضوع لبنیات ورود خواهد کرد و آن را از دستگاه‌های  مربوطه پیگیری خواهد کرد، اما تکلیف اصلی با دولت است که ارز برای واردات تولیدکننده اختصاص داده است و باید از این منابع عمومی حراست کند تا وضعیت معیشت مردم بیشتر از این در تلاطم قرار نگیرد.

به گزارش تیتر ۲۰، در حال حاضر مصرف سرانه شیر در ایران از ۹۵ لیتر به کمتر از ۷۰ لیتر رسیده و به‌عنوان یک تهدید برای جامعه و سلامت مردم روزبه‌روز چالش‌برانگیزتر می‌شود، بااین‌حال مسوولان تاکنون نه‌تنها اقدام اساسی در این بخش نکرده‌اند، با ضعف نظارت بر بازار لبنیات عملا دست فرصت‌طلب‌ها را باز گذاشته‌اند.