محمدحسین یزدجردی، رئیس کانون انجمن‌‌های صنفی صنایع آرد ایران در این همایش گفت: ممکن است کانون در احقاق حقوق آسیابانان تاخیر داشته باشد اما این نباید موجب اخلال در روند تولید آرد شود و این خط قرمز کانون است. حتی اگر ضرر کنیم، به تعزیرات برویم و بابت سبوس به ما اتهام بزنند، ما باید طوری عمل کنیم که اتفاقی برای نان که قوت غالب مردم است، نیفتد. تاکنون این اصل رعایت شده و از این به بعد نیز باید رعایت شود. وی با بیان اینکه نانوایان زحمتکش‌‌ترین قشر هستند و قطعا از آسیابانان بیشتر زحمت می‌‌کشند و کمتر بهره می‌‌برند، تصریح کرد: هدف کانون، تامین حقوق حقه آسیابانان است و اینکه کارخانه‌های آرد با آرامش بیشتری کار کنند. متاسفم که به این هدف اصلی نرسیدیم، ما نهایت سعی‌مان را کرده‌‌ایم اما به دلیل تاخیرهای زیاد، هیچ یک از مصوبه‌ها به موقع تدارک دیده نمی‌شود.

وی افزود: سال گذشته به دنبال این رفتیم که از محل فروش سبوس، زیان بخش آسیابانی را جبران کنیم. حتی مصوبه آن هم تصویب شد اما رانت‌‌خواران و صاحبان امضای طلایی، جلوی اجرای مصوبه را گرفتند! یزدجردی با بیان اینکه دستور پرداخت مابه‌‌التفاوت سال ۱۴۰۰ داده شده و ظرف چند روز آینده اجرایی خواهد شد، ادامه داد: امسال هم با سختی مصوبه افزایش قیمت سبوس را دریافت کردیم و متاسفانه هنوز هم صاحبان رانت از سبوس ارزان‌‌قیمت سود می‌‌برند و به دنبال به هم زدن این مصوبه هستند. اکنون مشکلاتی بابت توزیع و فروش سبوس ایجاد شده که ما جلساتی را در این خصوص داریم و به زودی رفع خواهد شد. رئیس کانون آردسازان ایران با اشاره به جراحی اقتصادی در زنجیره گندم، آرد و نان بیان کرد: این یک جراحی ناقص بود و بخشی از صنعت آزاد شد اما بخش عمده‌‌تر آزاد نشد. این امر سبب شده است انگیزه فساد وسوسه‌برانگیز باشد و بارها ما از مسوولان ذی‌ربط خواسته‌ایم سریع‌‌تر این معضل را رفع کنند‌‌.

سید‌محمدرضا مرتضوی، رئیس کانون صنایع غذایی و عضو هیات‌مدیره کانون انجمن‌‌های صنایع آرد ایران در هفتمین همایش سالانه صنعت آرد ایران گفت: همه کالاها دچار نوسانات عجیب شده و افتخار ما این است که هیچ‌وقت نان مردم را در گرو مطالبات خود قرار نداده‌‌ایم. وی در ادامه از پیشکسوتان و مدیران صنعت آرد که در سال‌های قبل در بین ما حضور داشتند و اکنون نیستند یادی کرد و همچنین با ذکر روش و منش پهلوانی حاج غلامرضا یزدجردی از وی به عنوان یک انسان نمونه و الگوی فعالان صنعت آرد نام برد.