رضا رحمانی، در جلسه هم‌اندیشی که با حضور روسای انجمن‌ها و اتحادیه‌های تولیدی، کارفرمایی، تعاونی، سازندگان و تولید‌کنندگان لوازم‌خانگی برگزار شد با اعلام این خبر اعلام کرد: صنعت لوازم‌خانگی ازجمله صنایع درآمدزای جهان است و با توجه به نیاز عمومی جامعه جهانی اهمیت ویژه‌ای دارد. وی افزود: سال ۲۰۱۳ ارزش تولیدات لوازم‌خانگی به ۴۳۱ میلیارد دلار رسید که انتظار می‌رود نرخ رشد واقعی سالانه آن طی سال‌های ۲۰۲۰ – ۲۰۱۳ به حدود ۸/ ۴درصد برسد. سهم قاره‌ها از گردش مالی این صنعت به ترتیب آسیا و اقیانوسیه ۵۴ درصد، اتحادیه اروپا ۳/ ۱۸ درصد و آمریکای شمالی ۵/ ۱۶ درصد است.

به گفته رحمانی، سابقه فعالیت صنعت لوازم‌خانگی در ایران به بیش از ۵۰ سال می‌رسد و نیاز روزافزون اقشار جامعه به خرید و استفاده از لوازم‌خانگی نشان از اهمیت بازار این لوازم دارد. درواقع این صنعت، تامین نیاز خانوارها را برای استفاده از امکانات مدرن و مطمئن زندگی در فهرست ماموریت‌های خود دارد.معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت به هدف‌گذاری صنعت لوازم‌خانگی تا افق سال ۱۴۰۴ اشاره و تصریح کرد: هدف‌گذاری برای تولید یخچال و فریزر تا پایان سال ۹۶ حدود ۷/ ۲ میلیون دستگاه و تا پایان سال ۹۹حدود ۲/ ۳ میلیون دستگاه و برای سال ۱۴۰۴حدود ۴ میلیون دستگاه است. همچنین هدف‌گذاری برای تولید ماشین لباسشویی تا پایان سال ۹۶حدود ۵/ ۲ میلیون دستگاه و تا پایان سال ۹۹حدود ۲/ ۳ میلیون دستگاه و تا سال ۱۴۰۴حدود ۴ میلیون دستگاه خواهد بود.

رحمانی ادامه داد: هدف‌گذاری برای تولید کولرآبی تا سال ۹۶حدود ۴/ ۲ میلیون دستگاه و تا پایان سال ۹۹حدود ۷/ ۲ میلیون دستگاه و تا سال ۱۴۰۴حدود ۳میلیون دستگاه است. همچنین هدف‌گذاری برای تولید اجاق‌گاز در سال ۹۶حدود ۵/ ۳ میلیون دستگاه و تا پایان سال ۹۹حدود ۴ میلیون دستگاه و برای سال ۱۴۰۴حدود ۵ میلیون دستگاه است. معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت به سهم صادرات صنعت لوازم‌خانگی از کل صادرات صنعتی اشاره کرد و گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها، سهم صادرات صنعت لوازم‌خانگی از کل صادرات صنعتی برای سال ۹۶حدود نیم درصد و برای سال ۹۹حدود ۷ دهم درصد و برای سال ۱۴۰۴حدود یک درصد است.