وی اضافه کرد: بارندگی‌ها امروز (چهارشنبه) هم ادامه دارد و تهران، مازندران، استان‌های خراسان شمالی، جنوبی و رضوی را در برخواهد گرفت. آقابیگی بیشترین میزان بارندگی تاکنون را مربوط به ایستگاه آبدانان در استان ایلام به میزان ۹۵ میلی‌متر بیان کرد. مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر‌عامل شرکت منابع آب ایران گفت: بقیه ایستگاه‌های استان تهران هم بارش‌های خوبی داشتند و در سایر استان‌ها هم بارش تداوم دارد که با خروج جبهه بارشی کل بارش‌ها اعلام می‌شود.

وی افزود: تاکنون هیچ‌گونه خسارتی گزارش نشده و شرایط از نظر وزارت نیرو تحت کنترل است.  معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: استان تهران تا امروز ۱۰۰ میلی‌متر بارندگی داشته که این بارش‌ها توانسته عقب‌ماندگی این استان را جبران کند.

 قاسم تقی‌زاده خامسی افزود: بارش‌ها در تهران گرچه از شدت بیشتری برخوردار است اما با توجه به وجود شبکه مناسب جمع‌آوری آب‌های سطحی و مسیل‌های استاندارد تاکنون با مشکل خاصی مواجه نشده است. وی ادامه داد: بارندگی‌های ۲۴ساعت گذشته کل کشور بارندگی خوبی است‌، با این وجود هنوز نسبت به پارسال عقب‌ماندگی دارد که احتمال می‌رود با تداوم بارندگی در امروز و فردا به سطح مساوی برسد. تقی‌زاده‌خامسی گفت: استان لرستان و رودخانه کشکان و مسیل خرم‌آباد با بارش‌های مناسب بیشترین سیلاب را داشته است و با اینکه بارندگی در سطح این استان حدود۱۰۲ میلی‌متر به‌طور متوسط بوده ولی در نورآباد لرستان ۱۴۸ میلی‌متر باران باریده و به‌طور تقریب توانسته متوسط بارندگی استان لرستان را افزایش دهد. معاون وزیر نیرو ادامه داد: استان لرستان هنوز نسبت به سال گذشته تا امروز ۲۹ درصد کاهش بارندگی دارد، اما پیش‌بینی می‌شود این میزان با تداوم بارش در امروز و فردا کمتر شود. وی افزود: نور آباد در استان لرستان تا حد تحمل رودخانه سیلاب داشته که امروز کاهش یافته و در رودخانه کشکان مقطع پلدختر سیلاب به حدود سه هزار مترمکعب برثانیه رسیده است. به گفته تقی‌زاده خامسی با توجه به دیواره‌سازی‌هایی که هم در خرم‌آباد و هم در پلدختر و نیز کارهای لایروبی که انجام شده این حجم سیلاب هدایت شده است.