ایسنا: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: بهره‌برداری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گسترده و کلان سواحل مکران نه تنها سیستان و بلوچستان بلکه بسیاری از مناطق همجوار، جنوب شرق کشور و سایر استان‌ها را متحول خواهد کرد.

علی یزدانی در کارگروه برنامه‌ریزی استان افزود: دولت برنامه‌های ویژه‌ای برای توسعه سواحل مکران مد نظر دارد و این برنامه در حال حاضر در استان اجرایی شده است. وی از اجرای برنامه‌های این وزارتخانه در رابطه با توسعه سواحل مکران در چهار شهرستان متمرکز خبر داد و گفت: دو شهرستان در سیستان و بلوچستان و دو شهر دیگر نیز در استان هرمزگان واقع شده است. وی همچنین در ادامه با اشاره به اعتبارات در نظر گرفته شده درخصوص توسعه سواحل مکران افزود: منابعی که برای توسعه سواحل مکران در مجموع این چهار شهرستان پیش‌بینی شده افزون بر ۲۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است که با همکاری دولت و بخش خصوصی تحقق می‌یابد. یزدانی بیان کرد: طرح‌های کلان فولاد و پتروشیمی و ساماندهی طرح‌های بومی با هدف صادرات از دیگر حمایت‌های دیگری است که در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد و تحقق این هدف مستلزم یکسری الزاماتی است که مهم‌ترین آن همکاری با محیط زیست، تامین منابع مالی، ایجاد امنیت برای حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی و تعیین زیرساخت‌های لازم است.

وی افزود: سواحل مکران با توجه به ظرفیت‌های گسترده‌ای که دارد می‌تواند سهم عظیمی در توسعه اقتصادی کشور داشته باشد. عظمت و پیشرفت هر کشور با دریا است و ما از سواحل شمال گرفته تا سواحل با اهمیت مکران و خلیج فارس از نعمت دریا برخوردار هستیم. طرح توسعه سواحل مکران طرح جامعی است که خوشبختانه معایبی را که در طرح‌های گذشته وجود داشته ندارد.