در حکم ابلاغی از سوی محمد شریعتمداری و در راستای رئوس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز اهداف جدیدی تعریف شده که در این خصوص می‌توان به «رونق تولید و توانمند‌سازی بخش خصوصی در حوزه صنایع کوچک و متوسط، برنامه‌ریزی جامع در جهت توسعه صنعتی کشور بر مبنای آمایش سرزمین، جذب منابع مالی و رشد سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی با توجه ویژه به مناطق کم‌برخوردار و مشارکت‌طلبی از بخش غیردولتی در اجرای طرح‌های نیمه‌تمام با اولویت صنایع صادرات‌گرا، تقویت مناسبات و همکاری با مراکز علمی، پژوهشی و شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف رشد و توسعه صنایع کوچک و متوسط بوده، انجام مکان‌یابی صحیح در احداث واحدهای تولیدی در شهرک‌های جدید صنعتی بر اساس طرح آمایش سرزمین و پدافند غیرعامل و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های بدون استفاده تولید صنعتی با حمایت و ایجاد زیر ساخت‌های لازم در سطح کشور» اشاره کرد.

در کارنامه کاری نجفی شهرداری تبریز (از سال ۹۲ تا ۹۶)، مدیر کلی بازرگانی استان آذربایجان شرقی و مدیرکلی منطقه آزاد تجاری ارس دیده می‌شود. در مراسم تکریم و معارفه معاون وزیر و مدیر‌عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ، علی یزدانی، مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اقداماتی خوبی در جهت بهبود وضعیت صنایع کوچک و زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی انجام شده است. وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی مجدد واحدهای صنعتی که فعالیت‌شان متوقف شده بود، از بهبود وضعیت شهرک‌های صنعتی خبر داد و افزود: سعی ما بر ایجاد فضای مناسب برای سرمایه‌گذاران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و بهبود وضعیت صنایع کوچک بوده است. یزدانی اظهار امیدواری کرد که با تحقق سیاست‌های اقتصادی بیش از گذشته شاهد رشد بخش صنعت باشیم.

سیدضیاالدین شجاعی برهان، رئیس کمیته انتصابات وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این مراسم به نقش شهرک‌های صنعتی در صنعت اشاره و خاطر نشان کرد: این سازمان با به‌کارگیری سیاست‌های حمایتی و همکاری بخش‌های دیگر وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌تواند به سمت توسعه صنایع کوچک و ایجاد اشتغال گام بردارد. نجفی، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز در این مراسم اظهار کرد: اکنون در شرایط ویژه‌ای قرار داریم و همه انتظار دارند که مشکل اقتصاد حل شود، این مشکلات اقتصادی همانطور که رهبر معظم انقلاب در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اشاره داشته‌اند با تکیه بر توان تولید داخلی قابل رفع است. نجفی با تاکید بر به‌کارگیری هوش استراتژیک و مدیریت جهادی در اجرای امور گفت: در داخل کشور نیروی انسانی توانمندی در صنعت داریم که با اثرگذاری این سازمان در بخش صنعت می‌توان از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های داخلی استفاده کرد.