وی با بیان اینکه هدف اصلی از حذف قبوض کاغذی ارتقای سطح کیفیت خدمات به مشترکان است، افزود: ارتباط دوسویه با مشترکان، صرفه‌جویی اقتصادی و حفاظت از محیط‌زیست به‌دلیل حذف کاغذ، از جمله مزیت‌های اجرای این طرح است. مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکان شرکت توانیر تصریح کرد: به‌طور حتم تحول دیجیتال در صنعت برق تنها محدود به نصب کنتورهای هوشمند و حذف قبوض کاغذی نبوده و این ارتباط دوسویه‌ای که میان ما و مشترکان برقرار شده، در آینده می‌تواند برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر کمک‌کننده باشد.

مدقق با اشاره به قدم بعدی شرکت توانیر به‌منظور توسعه فناوری‌های دیجیتال در صنعت برق، گفت: دیجیتالی کردن خدمات ۲۸گانه فروش و پس از فروش برق برای مشترکان، از دیگر اقداماتی است که هر چند تاکنون وجود داشته، اما با توجه به اینکه ضریب نفوذ استفاده اینترنت و گوشی‌های هوشمند، همچنین نرم‌افزارهای پرداخت در ۱۰ سال اخیر رشد چشمگیری داشته، با جدیت و کیفیت بیشتری پیگیری خواهد شد. وی در پاسخ به این سوال که هم‌اکنون چند درصد از مشترکان برق به‌صورت دیجیتالی قبوض خود را پرداخت می‌کنند، گفت: خوشبختانه امروز حذف قبوض کاغذی ۹۶ درصد از مشترکان برق اتفاق افتاده و امیدواریم این رقم به زودی در مهر‌ماه به ۹۸ درصد برسد. مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکان شرکت توانیر تصریح کرد: یکی از آمارهای جالب درباره این طرح، استقبال و مشارکت بالای روستاییان و مناطق کمتر توسعه یافته در این طرح بود. به‌طور مثال در استان سیستان و بلوچستان حدود ۹۹ درصد از مشترکان از این طرح استفاده می‌کنند.

مدقق درباره مشکلات پیش‌روی اجرا و پیاده سازی این طرح نیز اعلام کرد: به‌طور حتم هر تغییری که در سطح ملی انجام شود، بدون مشکل نخواهد بود. به همین دلیل هم ما از ابتدای مهر‌ماه که این طرح اجرایی خواهد شد تا ۶ ماه بعد از آن به‌طور کامل روی فرآیندها اجرای درست و کامل این طرح نظارت خواهیم داشت.