همچنین گروه محصولات غذایی و آشامیدنی و گروه محصولات از لاستیک و پلاستیک با فعالیت ۸۶۸۲ و ۷۵۲۴ واحد در رده‌های دوم و سوم قرار می‌گیرند. گروه‌هایی که کمترین واحد فعال را دارند نیز شامل جمع‌آوری، تصفیه و توزیع آب با سه واحد، تولید انرژی با ۱۲ واحد و فاضلاب، دفع زباله، بهداشت محیط و سایر فعالیت‌های مشابه با ۱۶ واحد است که به ترتیب ۱۱۴، ۱۶۲ و ۳۷۱ نفر در آنها شاغل هستند و کمترین میزان اشتغال را در بخش‌های مختلف دارند.

در این میان گروه کانی‌های غیر‌فلزی بیشترین اشتغال را نیز به خود اختصاص داده، ‌به‌طوری‌که ۳۸۲ هزار و ۸۳۷ نفر در این بخش فعالیت می‌کنند. گروه محصولات غذایی و آشامیدنی و گروه ساخت مواد و محصولات شیمیایی نیز با اشتغال ۳۶۲ هزار و ۲۲۳ و ۲۰۰ هزار و ۳۵۸ شاغل در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

تهران، اصفهان و خراسان رضوی تا پایان سال گذشته به ترتیب ۹۷۸۵، ۸۵۸۵، ۵۲۹۴ واحد فعال داشتند که بیشترین تعداد واحد در بین استان‌ها است و اشتغال این استان‌ها در واحدهای فعال صنعتی و معدنی نیز به ترتیب ۴۰۲ هزار و ۹۱۵، ۲۶۲ هزار و ۴۹۸ و ۱۹۳ هزار و ۲۹۰ نفر است. همچنین منطقه آزاد کیش با دو واحد فعال، منطقه آزاد چابهار با ۷۳ واحد و منطقه آزاد ماکو با ۸۴ واحد کمترین واحد فعال را در بین استان‌ها دارند که به ترتیب ۷۰، ۱۴۱۶ و ۲۳۳۰ نفر در آنها مشغول هستند.