میزان افزایشی مصرف روز گذشته بخش صنعت در مقایسه با روز قبل‌تر و در همین بازه زمانی که چهار هزار و ۹۲۵ مگاوات مصرف شده بود، رشد ۲۵۵ مگاواتی داشته که نشان از رونق بیشتر این بخش است. رضا اردکانیان پیش‌تر درباره مصرف برق در بخش صنعت، گفته بود: عرضه انرژی، امسال در صنایع بزرگ، بیش از ۱۱ درصد و در مجموع ۴/ ۵ درصد نسبت به سال قبل بیشتر بود. مصرف برق در بخش صنایع در ساعت ۲۰ و ۵۱ دقیقه سه‌شنبه شب نیز پنج هزار و ۷۵ مگاوات بود.

روند مصرف در بخش صنعت در حالی افزایش یافته که در بخش خانگی میزان مصرف نسبت به ماه قبل کاهش یافته است به گونه‌ای که در ساعت ۱۴ و ۲۴ دقیقه میزان مصرف در این بخش به ۵۴ هزار و ۳۵۷ مگاوات رسید که در عین اینکه نسبت به ماه قبل کاهش نشان می‌دهد اما نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

پارسال در این بخش ۳۹ هزار و ۹۶۳ مگاوات مصرف شده بود که روز سه‌شنبه بیش از ۱۴ هزار مگاوات از مدت مشابه پارسال بیشتر مصرف شده بود.

کارشناسان صنعت برق اعتقاد دارند هرچه برق در بخش صنعت بیشتر مصرف شود بیانگر مصرف شدن آن در جای درست خود است، زیرا بخش صنعت، بخش مولد جامعه محسوب می‌شود و رونق بیشتر در این بخش بسیار برای توسعه مناسب است.