بر این مبنا به منظور قطع زنجیره انتقال بیماری، در هفته پیش‌رو (هشتم تا سیزدهم آذرماه) فعالیت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های تابعه واقع در شهرهای با شرایط هشدار قرمز، حضور کارکنانی که به تشخیص سرپرست، معاونان و مدیران مستقل سازمان و مدیران عامل شرکت‌های تابعه ضروری است، حداکثر تا میزان یک‌چهارم مجاز خواهد بود و این کاهش نیروی انسانی شامل همه کارکنان شاغل با هرگونه قرارداد همکاری است. همچنین تعیین جانشین در زمان عدم حضور معاونان سازمان و شرکت‌های تابعه حداکثر به مدت یک روز در هفته ضروری است.

همچنین ضرورت حضور هر یک از کارکنان، یک روز قبل از طریق معاونت یا مدیریت مرتبط به آنان اطلاع‌رسانی خواهد شد، بنابراین ضروری است کارکنان در طول هفته پیش رو در دسترس باشند. در ضمن، سایر کارکنان موظفند با هماهنگی و نظارت مدیران مربوطه، با استفاده از زیرساخت‌های ایجاد شده برای انجام وظایف از منزل (دورکاری)، نسبت به انجام وظایف و ماموریت‌های اصلی دستگاه و ارائه خدمات به متقاضیان اقدام کنند.

در این اطلاعیه تاکید شده که در همه وضعیت‌های سه‌گانه شرایط هشدار، جلسات داوری و ماموریت‌های اداری غیرضروری همچنان لغو و معاونان و مدیران مستقل سازمان و مدیران عامل شرکت‌های تابعه موظفند از اعزام کارکنان خود به ماموریت‌های اداری غیرضروری خودداری کنند. در موارد ضروری نیز جلسات به‌صورت ویدئو کنفرانسی برگزار خواهد شد.

از سوی دیگر از همه متقاضیان و طرفین قرارداد شرکت‌های تابعه درخواست می‌شود امور اداری و مراجعه‌های حضوری خود را به تعویق بیندازند تا زنجیره شیوع بیماری قطع شود و جریان فعالیت واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تابعه قابل تعطیل نبوده و همچنان بدون وقفه تداوم می‌یابد.

در ضمن حضور مدیران و نمایندگان شرکت‌های تابعه، مدیران‌عامل شرکت‌های خدماتی و HSEE (بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی) به منظور پاسخگویی و رفع مشکلات احتمالی بخش‌های زیرساخت، تولید و خدمات اضطراری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی الزامی است.