رییس کمیسیون اجتماعی مجلس از جمله دلایل اصلی کار مجدد بازنشستگان را در کشور مشکلات مالی ناشی از رقم کم مستمری و فراهم نبودن تسهیلات رفاهی و تفریحی عنوان می‌کند. عبدالرضا مصری در گفت‌وگو با «فارس» درباره دلایل اینکه بازنشستگان پس از بازنشستگی مجددا شروع به کار می‌کنند، افزود: متاسفانه قوانین جاری کشور برای بازنشستگی افراد به گونه‌ای است که زمانی که این افراد هنوز نیرو برای انجام کار دارند و تازه در کار خود خبره شده‌اند، بازنشسته می‌شوند.

وی در ادامه گفت: افراد باید متناسب با شرایط فیزیکی و روانی که متعلق به دوران بازنشستگی است بازنشسته شوند، چه دلیلی دارد زمانی‌که یک فرد هنوز قدرت کار را دارد به اجبار آن را بازنشسته کنیم و از توانایی‌ها و تجربه فرد برای کارآفرینی در کشور استفاده نکنیم؟

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: با بازنشستگی فرد، صندوق‌های بازنشستگی از طرفی بار مالی مستمری دوران بازنشستگی را متحمل می‌شوند و از طرف دیگر فرد بازنشسته هم چون هنوز قدرت کارکردن را در خود می‌بیند، در جای دیگری مجددا مشغول به کار می‌شود و دوباره حقوقی را دریافت می‌کند.

مصری با بیان اینکه فرد بازنشسته یعنی کسی که از گردونه کار خارج می‌شود، گفت: اینکه بازنشستگان دوباره وارد بازار کار نشوند و جای کارگران جوان را در جامعه اشغال نکنند، نیازمند دو مولفه است یا اینکه خود فرد بازنشسته دیگر انگیزه‌ای برای کارکردن نداشته باشد یا اینکه برای دوران بازنشستگی افراد این‌قدر شرایط مطلوب رفاهی و تفریحی فراهم شود که دیگر فرد نیاز به فعالیت را در خود احساس نکند.