در حال حاضر حدود ۵۰۰‌هزار تن محصولات نوردی توسط بخش خصوصی در کشور تولید می‌شود که در صورت حمایت دولت، این رقم به حدود یک‌میلیون و ۷۰۰‌هزار تن افزایش خواهد یافت. مدیرعامل کارخانه نورد فولاد یزد، میزان تولید واحد ذوب این کارخانه را از ابتدای سال تاکنون هشت‌هزار تن و میزان تولید بخش نورد را در این مدت حدود ۶۵‌هزار تن عنوان کرد و گفت: سال گذشته حدود ۱۷۰‌هزار تن نورد تولید کردیم.

وی میزان کل تولید نورد را در کشور طی سال گذشته توسط بخش خصوصی حدود ۵۰۰‌هزار تن عنوان کرد و گفت: در حال حاضر صادرات فولاد برای بخش خصوصی صرفه اقتصادی ندارد، زیرا قیمت تمام‌شده تولید بالاست. سال گذشته تنها کارخانه فولاد اردبیل مقداری صادرات به عراق انجام داد. احرامیان در گفت‌و‌گو با ایسنا، میزان تولید نورد توسط بخش دولتی را حدود دو‌میلیون تن بیان کرد و گفت: به این ترتیب بخش خصوصی تنها یک چهارم بخش دولتی تولید نورد داشته و این در حالی است که بخش خصوصی در سایر فعالیت‌های تولید فولاد فعالیتی ندارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون بخش خصوصی برنامه توسعه‌ای برای تولید هشت‌میلیون تن فولاد دارد، گفت: عملی شدن این طرح‌ها نیازمند حمایت دولت است.

احرامیان ادامه داد: همچنین طرح ایجاد ۲/۱‌میلیون تن ظرفیت (جدید) تولید نورد توسط بخش خصوصی تهیه شده که البته برنامه‌ریزی مناسبی در این زمینه وجود ندارد. در واقع تولیدکنندگان از وضعیت تولید و قیمت تمام شده محصول آگاهی لازم ندارند.