بسیاری از موارد پیش‌بینی شده در استراتژی توسعه‌ صنعتی اکنون مدنظر نیست و وزارت صنایع بر مبنای سیاستگذاری‌ها و رویکردهای جدید استراتژی مذکور را تدوین می‌کند. محمد استکی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در رابطه با آخرین مراحل تدوین استراتژی توسعه صنعتی، گفت: سه نفر از اعضای کمیسیون صنایع و معادن موظف شدند طی چند جلسه با وزارت صنایع بر استراتژی توسعه صنعتی کار کنند. طبق آخرین گزارش‌ها به یکسری مواضع و نتایج مشخص هم رسیده‌اند و مراحل تدوین استراتژی رو به پایان است.

وی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اصلاحاتی که باید در استراتژی مذکور لحاظ شود، گفت: برخی موارد و مسائل پیش‌بینی شده در استراتژی اکنون مدنظر نیست و ایراداتی به آن وارد است، بنابراین بر مبنای سیاستگذاری‌های جدید وزارت صنایع، هیات جدید روی استراتژی کار می‌کنند تا پس از انجام پاره‌ای اصلاحات استراتژی ابلاغ شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس،گفت: طبیعی است با توجه به اهداف و برنامه‌ریزی‌های پیش‌بینی شده در برنامه‌های توسعه و سند چشم‌انداز، تدوین و مشخص شدن این استراتژی‌ می‌تواند تکلیف بسیاری از بودجه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌ها در بخش‌های مختلف خصوصا صنعت و معدن را روشن کند، مشروط بر آن که این استراتژی هر روز دستخوش تغییر و تحول نشود.