مدیر کل دفتر نظارت و ارزیابی وزارت صنایع و معادن گفت: از ابتدای امسال تا انتهای تیر ماه، ۵۳ طرح جدید صنعتی به مبلغ ۴۰۳میلیون و ۲۰۰هزار دلار از حساب ذخیره ارزی راه‌اندازی شد. خسرو جوزدانی افزود: ۱۵۸ طرح صنعتی بخش خصوصی تا پایان امسال با استفاده ۲میلیارد دلاری از حساب ذخیره ارزی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی کل طرح‌های گشایش اعتبار شده از محل حساب ذخیره ارزی از ابتدای تاسیس تاکنون را نیز ۱۲۰۰ طرح به مبلغ ۱۰میلیارد دلار ذکر کرد.

جوزدانی که با فارس سخن می‌گفت، در ارتباط با این که «آیا مشکلاتی که در رسیدگی به طرح‌های متقاضی دریافت تسهیلات بالاتر از ۳۰میلیون دلار از حساب ذخیره ارزی وجود داشت، برطرف شده است؟» یادآور شد: مشکلی که در این‌ ارتباط وجود داشت، مربوط به عدم عقد قرارداد عاملیت با بانک‌ها بود که با امضای قراردادی، این مشکل نیز برطرف شده و هم اکنون سقفی برای استفاده از تسهیلات حساب ذخیره ارزی برای طرح‌های بخش خصوصی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: دریافت هر مقدار تسهیلات از حساب ذخیره ارزی تنها به این بستگی دارد که توجیه فنی و اقتصادی آنها توسط بانک و وزارت صنایع و معادن تایید شود که چنانچه این کار صورت گیرد، هیات امنای حساب ذخیره ارزی مشکلی در اعطای تسهیلات نخواهد داشت.

مدیر کل دفتر نظارت و ارزیابی وزارت صنایع و معادن تصریح کرد: تاکنون موردی اتفاق نیفتاده که بانک و وزارت صنایع و معادن توجیه‌پذیری یک طرح را تائید کرده باشند، اما هیات امنا طرح را نپذیرفته باشد.

جوزدانی یادآور شد: امسال شش طرح سیمان از محل حساب ذخیره ارزی راه‌اندازی خواهد شد که با این کار، در صنعت سیمان به خودکفایی خواهیم رسید.

وی در ارتباط با متوسط زمان رسیدگی به یک طرح متقاضی دریافت تسهیلات از حساب ذخیره ارزی نیز اظهارداشت: زمانی که برای بررسی یک طرح در وزارت صنایع و معادن صرف می‌شود ۱۰ روز است و در بانک نیز چنانچه تمام مدارک متقاضی کامل باشد، معمولا سعی می‌شود مدت زمان بررسی یک طرح کمتر از یک ماه باشد.