افزایش صددرصدی قیمت مصالح ساختمانی مهم‌ترین دلیل بالا رفتن قیمت مسکن و اجاره‌بها بوده است. ولی آذروش، عضو کمیسیون عمران مجلس، در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با وضعیت بازار مسکن و افزایش اجاره‌بها، اظهار کرد: متاسفانه اجاره‌بهای مسکن اکنون به صورت لجام گسیخته و بی‌هدف افزایش یافته است. عامل اصلی آن سیاست‌های غلط و نادرست اقتصادی در بخش مسکن است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس، افزایش صددرصدی قیمت مصالح ساختمانی را مهم‌ترین عامل در بالا رفتن اجاره‌بها و قیمت مسکن عنوان کرد و افزود: بخشی از نوسانات موجود در بازار ناشی از بالا و پایین شدن قیمت مصالح ساختمانی به ویژه آهن‌آلات و سیمان است.

برای حل این مشکل باید مجموعه وزارتخانه‌های صنایع و معادن در زمینه مصالح و مواد ساختمانی، وزارت بازرگانی در بحث نظارت بر قیمت‌ها و وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک‌های عامل با یکدیگر همکاری داشته باشند.

آذروش در پایان خاطرنشان کرد: دولت و وزارت مسکن باید به صورت سیستماتیک، سیاست‌های اصولی و مبتنی بر واقعیت را در بحث تسهیلات‌دهی، واگذاری‌ها، زمین و مواد و مصالح ساختمانی اعمال کنند تا چالش اصلی موجود که مسکن است برطرف شود و شاهد کاهش اجاره‌بها باشیم.