همچنین حوضه آبریز فلات مرکزی دارای متوسط بارشی ۸/ ۵میلی‌متر و بیشینه ۶/ ۲۸میلی‌متر بارندگی خواهد بود.  در این گزارش آمده است: در حوضه آبریز قره‌‌‌قوم متوسط بارش ۲/ ۱۰میلی‌متر و بیشینه ۴/ ۲۲میلی‌متر خواهد بود. در حوضه آبریز مرزی شرق هم متوسط بارشی ۲میلی‌متر و بیشینه ۱۹میلی‌متر پیش‌بینی شده است. همچنین برای حوضه آبریز خلیج‌‌‌فارس و دریای عمان متوسط بارشی ۷/ ۳میلی‌متر و بیشینه ۸/ ۳۹میلی‌متر بارندگی پیش‌بینی شده است.  بر اساس گزارش موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، متوسط و بیشینه بارش‌‌‌ها در هفته دوم منتهی به ۵آذرماه در حوضه آبریز دریای خزر به ترتیب ۲/ ۲۳میلی‌متر و ۱/ ۸۱میلی‌متر پیش‌بینی شده است. برای حوضه آبریز دریاچه ارومیه متوسط بارش ۶/ ۲۳میلی‌متر و بیشینه ۱/ ۸۴میلی‌متر پیش‌بینی شده و حوضه آبریز فلات مرکزی دارای متوسط بارشی ۷/ ۵میلی‌متر و بیشینه ۱/ ۷۰میلی‌متر خواهد بود.

در حوضه آبریز قره‌‌‌قوم متوسط بارش ۵/ ۷میلی‌متر و بیشینه ۹/ ۳۲میلی‌متر بارندگی خواهد بود. همچنین در حوضه آبریز مرزی شرق با متوسط بارشی ۸/ ۰میلی‌متر و بیشینه ۸/ ۱۰میلی‌متر بارندگی پیش‌بینی شده است. برای حوضه آبریز خلیج‌‌‌فارس و دریای عمان نیز متوسط بارشی ۸/ ۱۶میلی‌متر و بیشینه ۴/ ۲۰۵میلی‌متر بارندگی پیش‌بینی شده است.

این گزارش حاکی است، حوضه‌‌‌های آبریز اصلی ایران شامل دریای خزر، دریاچه ارومیه، فلات مرکزی، قره‌‌‌قوم، مرزی شرق و خلیج‌‌‌فارس و دریای عمان است.