وی افزود: آنچه مورد پیش‌بینی و تاکید کارشناسان امر است، این است که حداقل تا ۱۰سال آینده گرفتار این تغییر اقلیم و خشکسالی هستیم و باید در زمینه مصرف آب به سمت بهره‌‌‌وری بهینه حرکت کنیم.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌‌‌های صنعتی ایران با بیان اینکه سالانه حدود ۹۳میلیارد مترمکعب آب در کشور مصرف می‌شود، اضافه کرد: ‌‌‌ سهم صنعت از این میزان مصرف، حدود ۲میلیارد مترمکعب است و اگر مصارف نیروگاه‌‌‌ها و پالایشگاه‌‌‌ها را کم کنیم، سهم بخش‌‌‌های صنعتی و معدنی کشور چیزی حدود ۲/ ۱میلیارد مترمکعب در سال است.

محمدزاده ادامه داد: باید در بخش صنعت نیز به موضوع بهره‌‌‌وری در مصرف آب توجه شود که این امر در دستور کار بوده و هست؛ اما مساله اصلی، هدررفت آب در بخش کشاورزی است. وی با بیان اینکه در هیچ بخشی از کشور، مثل صنعت از مصرف آب ایجاد ارزش افزوده نشده است، تصریح کرد: در شهرک‌‌‌های صنعتی به ازای مصرف هر لیتر آب، ۵۸نفر شغل ایجاد شده و به ازای هر مگاوات برق، ۹۶نفر اشتغال‌زایی صورت گرفته است.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌‌‌های صنعتی ایران با تاکید بر اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال کمک به رفع مشکلات آب کشور بوده و هست، گفت: طرح بزرگ انتقال آب از خلیج‌فارس و دریای عمان به فلات مرکزی ایران با راهبری بخش صنعت درحال انجام است.

محمدزاده افزود: در ۴۰سال گذشته شاهد بودیم که واحدهای بزرگ فولادی و پتروشیمی‌‌‌ها در مناطق مرکزی ایران و استان‌‌‌هایی با ظرفیت‌‌‌های پایین آبی احداث شده‌‌‌اند، این امر واقعیتی است که صورت گرفته، ولی با ابلاغ مصوبه‌‌‌ای که در زمینه آمایش سرزمین داشته‌‌‌ایم، از این پس استقرار صنایع باید با در نظر گرفتن ظرفیت‌‌‌های آبی و اولویت استقرار در سواحل کشور باشد.

وی موضوع ماندگاری جمعیت را مساله‌ای مهم و درخور توجه دانست و اضافه کرد: به ‌‌‌منظور استقرار جمعیت، توسعه شهرک‌‌‌های صنعتی در مناطق محروم در اولویت قرار دارد. معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌‌‌های صنعتی ایران، با اشاره به اینکه ۱۶‌هزار لیتر آب را برای شهرک‌‌‌های صنعتی تامین کرده‌ایم‌‌‌ و به همین‌‌‌ اندازه هم کسری داریم، ادامه داد: در زمینه تامین آب صنایع، بدون شک اولویت ما استفاده از پساب‌‌‌های صنعتی و شهری است.

محمدزاده با بیان اینکه بازچرخانی آب در دستور کار بخش صنعت کشور است، بیان کرد: با در مدار بودن ۲۴۵مدول تصفیه‌‌‌خانه، ۱۷۵‌هزار مترمکعب فاضلاب صنعتی به‌‌‌صورت روزانه تصفیه ‌‌‌می‌شود که از این رقم ۳۵‌هزار مترمکعب مورد بازچرخانی قرار می‌گیرد.