گروه صنعت و معدن - هفته گذشته در گزارشی با عنوان «اولویت‌های سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در ۳۰ استان کشور اعلام شد» به پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری صنعتی در چند استان کشور پرداختیم. تهران، خوزستان، گیلان و اصفهان از جمله این استان‌ها بودند.

نظر به اهمیت معرفی این پتانسیل‌ها در مناطق مختلف کشور و این که با معرفی پتانسیل‌ها سرمایه‌گذار براساس یک برنامه از پیش تعیین شده و متناسب با نیازهای استان‌های مختلف کشور اقدام به سرمایه‌گذاری و تاسیس واحد صنعتی می کند، از امروز در این ستون اولویت‌های سرمایه‌گذاری در دیگر استان‌های کشور را معرفی خواهیم کرد: استان مازندران

گروه شیمیایی و سلولزی: لوله و اتصالات پلی پروپیلن، کمپوست، تولید کارتن‌ها تبدیلی، بازیافت ظروف PET، انواع مقوا، قایق و سایر محصولات فایبرگلاس، شیلنگ‌های فشار قوی، کارتن پلاستیکی، ظروف یکبار مصرف، دستکش، کلاه ایمنی و قطعات لاستیکی و پلاستیکی خودرو.

گروه معدنی و فلزی: شست‌وشو و دانه‌بندی سیلیس، سنگبری مدرن، بریکت زغال‌سنگ، مصالح سبک‌ ساختمانی از پوکه‌های معدنی، آهک هیدراته، لوازم آزمایشگاهی، قطعات بتنی پیش ساخته، سفال سقف، پودرهای میکرونیزه از مواد معدنی، قالب‌های صنعتی، مخازن، ریخته‌گری قطعات جانبی خودرو، ابزارهای براده‌بری، فریم عینک و سمپاشی کشاورزی.

گروه غذایی و دارویی: سورتینگ و بسته‌بندی میوه و سبزیجات، عمل‌آوری و بسته‌بندی آبزیان، بسته‌بندی و تفکیک گیاهان دارویی، اسانس و عطریات از گل و گیاه، فرآوری و بسته‌بندی خشکبار برای صادرات، صنایع تبدیلی سیب‌زمینی جهت صادرات، تولید مواد لبنی و دامی، انواع آبمیوه و نوشابه‌های گازدار، بسته‌بندی چای، بسته‌بندی آب‌معدنی، صنایع بسته‌بندی گوشت، پودر تخم‌مرغ، بسته‌بندی برنج، برنجکوبی، صنایع تبدیلی پیاز، کنسرو ماهی، عمل‌آوری قارچ خوراکی و تولید خوراک دام.

صنایع نساجی و پوشاک: تور ماهیگیری، پنبه هیدروفیلی، منسوجات ابریشمی، مصنوعات و فرآورده‌های چرمی، پارچه مبلی، سری‌دوزی پوشاک، کمربند ایمنی، روبان و پوشاک چرمی.

گروه برق و الکترونیک: تجهیزات اندازه‌گیری الکترونیکی، قطعات برق و الکترونیکی خودرو، تجهیزات پزشکی، قطعات و تجهیزات مخابراتی، کارت اعتباری و دستگاه کارت‌خوان، قطعات برقی کولرگازی، موس و مودم و صفحه کلید.

گروه ماشین‌آلات و ساخت تجهیزات: انواع تیغه‌های کشاورزی، قطعات ساختمانی پیش‌ساخته، ماشین‌آلات شالیکوبی، تجهیزات آبیاری قطره ای، تعمیر شناورهای دریایی، ساخت سکوی شناور، تجهیزات و ماشین‌آلات حمل‌ونقل، انواع پمپ و دستگاه خشک‌کن محصولات کشاورزی.

استان مرکزی

گروه غذایی و دارویی: فرآوری و بسته‌بندی انواع خشکبار، نان صنعتی، عمل‌آوری و بسته‌بندی میوه و سبزی، صنایع تبدیلی سیب‌زمینی، صنایع تبدیلی لبنی و دامی و صنایع تبدیلی و محصولات باغی نظیر انگور و غیره.

گروه شیمیایی و سلولزی: لاک مورد مصرف در لایه داخلی قوطی، جوهر خودکار و روان‌نویس، شیشه پلاستیکی عینک، فیلم‌های چند لایه، Cpp و PVC. اکسیدآهن و ترکیبات باریم.

گروه معدنی: محصولات پیش‌ساخته گچی، فرآوری مواداولیه شیشه، چینی بهداشتی، آهک صنعتی هیدراته، سنگ‌بری مرمریت و گرانیت و حباب و تیوپ لامپ.

گروه فلزی: قوطی نوشابه و اواپراتور یخچال.

گروه ماشین‌سازی و ساخت تجهیزات: ابزار برقی دستی، انواع پمپ و شیدرهیدرولیک و انواع شیر اطمینان گاز.