وی بر همراهی مردم در مدیریت مصرف بهینه آب برای گذر از این شرایط تاکید کرد. معاون نظارت بر بهره‌‌‌برداری شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به کاهش بارش‌‌‌ها و به تبع آن خشکسالی در کشور، عنوان کرد: امروز شرایط بعضی از سدهای کشور خاص است، به همین دلیل وزارت نیرو به‌طور مستمر در حال رصد و پایش وضعیت شهرهای دارای تنش است.امینی گفت: بهینه‌‌‌سازی مصرف آب نیازمند اقدام‌‌‌های مستمر، فرآیندمحور و برنامه‌محور است. این یک واقعیت است که در شرایط کم‌‌‌بارشی باید سیاست‌‌‌ها به‌‌‌گونه‌‌‌ای وضع شود تا بدمصرفی در بخش آب به حداقل برسد.

مبلغ قبض آب ۵۶‌درصد مشترکان کمتر از ۱۰‌هزار تومان است

وی الگوی استاندارد مصرف سرانه آب در کشور را ۱۴مترمکعب در ماه برای هر خانوار دانست و افزود: ۵۶‌درصد مشترکان به جهت رعایت الگو در هر ماه برای آب مصرفی خود قبض کمتر از ۱۰‌هزار تومان می‌‌‌پردازند.معاون نظارت بر بهره‌‌‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: اصلاح الگوی مصرف آب باید به کمک همه نخبگان و مردم اجرایی شود.امینی افزود: استفاده از تجهیزات کاهنده در مصرف آب و ارائه روش‌های جایگزینی پساب در فعالیت‌‌‌های صنعتی که به آب زیادی نیاز دارند باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه توجه به آب بدون درآمد یا همان پرت آب از شبکه و اقتصاد آب نیاز به توجه دارد، گفت: برای ‌‌‌کاهش آب بدون درآمد بخشنامه‌‌‌ای اخیرا صادر شده است ‌‌‌ و بر این اساس بخش خصوصی می‌‌‌تواند در موضوع کاهش پرت سرمایه‌گذاری کند.