به گزارش سازمان صنایع کوچک و شهرک‌‌‌های صنعتی ایران، علی رسولیان گفت: امروز نیاز اصلی کشور افزایش اشتغال و رفع مشکلات معیشتی مردم است و این جز با ارتقای شاخص‌‌‌های تولید و همکاری بخش خصوصی و فعالان اقتصادی میسر نمی‌شود. وی یادآور شد: امروز یکی از الزامات سرمایه‌گذاری، حمایت مدیران است و اینکه سرمایه‌گذار را به‌خوبی درک کنند.

رسولیان تصریح کرد: موضوع تامین زیرساخت‌‌‌ها برای استقرار سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی در شهرک‌‌‌ها و نواحی صنعتی کشور هزینه زیادی را به خود اختصاص داده و به‌طور متوسط هزینه‌‌‌ای نیز برایش در نظر گرفته شده است. همچنین در حال حاضر بیش از ۱۸‌هزار هکتار زمین صنعتی آماده واگذاری داریم. واگذاری‌‌‌ها به صورت شفاف و با رعایت عدالت انجام می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: شهرک‌‌‌های صنعتی الگوی جدید و موفقی است که به سمت پیشرفت حرکت می‌کند. ۸۵شهرک تخصصی در کشور وجود دارد و شهرک شیشه‌ای استان هرمزگان نیز جزو الگوهای خوب است. برای شهرک شیشه‌ای حتما برنامه‌ای در قالب طرحی اقتصادی خواهیم داشت. رسولیان گفت: امروز اگر بخواهیم آب موردنیاز صنعت را تامین کنیم، با توجه به خشکسالی در کشور با مشکلات جدی مواجهیم، اما در برخی استان‌ها مانند هرمزگان، این مشکل وجود ندارد و ما از محل پساب‌ها سعی داریم آب پایداری برای صنایع کشور ایجاد کنیم. وی افزود: البته براساس قانون تامین زیرساخت‌‌‌ها فقط وظیفه وزارت صمت نیست و دستگاه‌‌‌های خدمات‌رسان باید براساس قانون کار خود را نیز انجام دهند. ما برای کمک به دستگاه‌‌‌های خدمات‌رسان، برخی کارها را به صورت مشارکتی انجام می‌‌‌دهیم تا مشکلات حل شود. در بیش از ۹۳پست با وزارت نیرو برای حل مشکل برق مشارکت کردیم که با تکمیل آنها، نزدیک به ۴‌هزار مگاوات برق در شهرک‌‌‌ها و نواحی صنعتی استان‌‌‌ها تولید می‌شود.

رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌‌‌های صنعتی ایران، اضافه کرد: حتما با اقساط بلندمدت‌تری نرخ ارائه خدمات را برای شرکت‌های توانمند فناور، نوآور و دانش‌بنیان در نظر خواهیم گرفت و مشوق‌‌‌های بیشتری برای فعالیت‌‌‌های اقتصادی آنها فراهم خواهیم کرد.

رسولیان، در پایان تصریح کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌‌‌های صنعتی ایران ۸۵محور حمایتی را در حوزه‌‌‌هایی از جمله آموزش، شرکت در نمایشگاه‌‌‌ها، اعزام و پذیرش هیات‌‌‌های تجاری و اقتصادی، تحقیق و توسعه، برندینگ، تبلیغات، ایجاد دفاتر تجاری در دیگر کشورها، تحقیق و توسعه، انتقال فناوری، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشی‌شدن واحدهای صنعتی، به‌‌‌عمل می‌‌‌آورد و تقریبا ۴۳درصد اشتغال صنعتی مربوط به صنایع کوچک و متوسط است.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌‌‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۹ شهرک و ۳۴۰ناحیه صنعتی و ۵ منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، ۸۵شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب‌وکار، دومجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌افزاری، ۱۰۰‌هزار و ۵۸ قرارداد منعقده و بهره‌‌‌‌برداری از ۴۹‌هزار و ۸۸۲ واحد صنعتی و ۳‌ هزار و ۲۷۰ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۹۸‌هزار و ۵۹۵ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.