به گزارش «ایسنا»، پس از بارش‌‌‌های اخیر میزان خروجی از مخازن سدهای کشور در این تاریخ ۲۱میلیارد و ۶۸میلیون مترمکعب ثبت شده که این عدد در قیاس با سال گذشته که عددی معادل ۱۹میلیارد و ۵۰میلیون مترمکعب بوده، بیانگر افزایش ۱۱درصدی است.

در شرایط کنونی حجم آب موجود در مخازن سدها ۳۱میلیارد و ۶۲میلیون مترمکعب ثبت شده که نسبت به سال گذشته که عددی معادل ۲۶میلیارد و ۴۴میلیون مترمکعب بوده ۲۰‌درصد رشد داشته و میزان پرشدگی مخازن سدهای کشور به ۶۴‌درصد رسیده است.

وضعیت سدهای مهم (شرب - کشاورزی) بیانگر این است که در ۲۸سد، میزان پرشدگی بیش از ۵۰‌درصد است، به طوری که سدهای دریاچه ارومیه ۶۵درصد، زنجیره کارون ۹۷‌درصد، دز ۱۰۰‌درصد و سد جره استان خوزستان ۸۲‌درصد آب دارند. همچنین سد شهید قنبری استان آذربایجان‌غربی ۶۲ درصد و سد جگین استان هرمزگان ۹۶‌درصد پر هستند.

سد تالوار استان زنجان ۱۰۰درصد، سد رودبار استان لرستان ۱۰۰درصد، سد درودزن، ملاصدرا ۵۴‌درصد و سد سلمان فارسی استان فارس ۶۵‌درصد پر هستند. در استان کرمانشاه سد داریان ۹۸‌درصد پر است و در استان سیستان و بلوچستان سدهای پیشین ۷۹‌درصد، ریزدان ۷۹‌درصد، خیرآباد ۶۵‌درصد و سد ماشکید اولیا ۵۲‌درصد پر هستند.همچنین سد کمال صالح استان مرکزی ۵۲درصد، سد ایلام ۹۲درصد، سد گاوشان استان کرمانشاه ۵۳درصد، سد سلمان‌فارسی استان فارس ۶۵درصد، سد آزاد کردستان ۸۵درصد و سد قشلاق استان کردستان ۸۲‌درصد پر است.ارتفاع کل ریزش‌‌‌های جوی کشور هم معادل ۷/ ۲۰۲میلی‌متر بوده که این میزان بارندگی نسبت به میانگین دوره مشابه درازمدت با ۴/ ۲۳۴میلی‌متر ۱۴‌درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته که عددی معادل ۵/ ۱۸۳میلی‌متر بوده ۱۰‌درصد افزایش نشان می‌دهد.