وی درباره افزایش اختیارات استان در حوزه معادن، افزود: استان در سطح اختیارات موجود باید برخی مباحث را سامان دهد. در صدور مجوز‌ها تفویض اختیار کامل داریم؛ اما گواهی کشف در برخی از معادن بزرگ و مهم باید در تهران بررسی شود. وی خاطرنشان کرد: امتیازهای مالی در تعیین صلاحیت به‌روز شده و نسبت به آخرین وضعیت جهش داشته است. ثبات در امتیازها باعث شده بود برخی از معادن در دست افرادی باشد که اصلا توان نداشتند.

محتشمی‌پور با تاکید بر اینکه تاکنون به ماشین‌آلاتی که افراد حقیقی داشتند امتیاز نمی‌‌‌دادیم، بیان کرد: ارزش‌گذاری روی ماشین‌آلات برای این است که از امتیاز مالی برخوردار شوند.

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه دولت قرار نیست کارخانه فرآوری سنگ راه‌اندازی کند، اظهار کرد: ظرفیت خوبی در بخش سنگ در همدان وجود دارد که بخش خصوصی می‌تواند در بحث فرآوری ورود کند. محتشمی‌پور افزود: شکل سنتی بازار سنگ در همدان باعث شده است تا استقرار واحدهای صنعتی فرآوری سنگ در همدان کمتر شود.

وی ادامه داد: چرا هر روز باید محدوده‌های زیست محیطی حفاظت‌شده افزایش یابد؟ این امر به مسیرهای توسعه کشور آسیب می‌‌‌زند، به‌طوری که به‌سرعت تعداد پروانه‌های اکتشاف معادن کاهش می‌یابد.

معاون امور معادن وزارت صمت با اشاره به اینکه در کشور یک‌درصد تقاضاهای اکتشاف به نتیجه می‌رسد، تصریح کرد: حساسیت‌‌‌های منابع طبیعی وجود دارد که باید در بحث منابع طبیعی از ظرفیت‌های قانونی استفاده شود و نگاه بخشی وجود نداشته باشد.