به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، اتابک جعفری در بازید از پروژه‌‌‌های در دست اجرای شرکت آب و فاضلاب استان زنجان افزود: برای جلوگیری و رفع تنش‌های آبی مناطق مختلف کشور پروژه‌‌‌های ویژه و برای بلند‌‌‌مدت نیز پروژه‌‌‌های کلانی تعریف شده است تا با استفاده از آن مدیریت هوشمند و صرفه‌‌‌جویی داشته باشیم و فشار بر منابع آب‌های زیرزمینی به کمترین میزان ممکن برسد. او میزان هدررفت آب در کشور را ۲۵‌درصد و یکی از مشکلات جدی این حوزه دانست و اظهار کرد: باید روش‌های مختلف اصلاح شبکه برای جلوگیری از اتلاف آب اجرا شود که به این منظور برنامه‌‌‌هایی در دست اجراست تا حداقل ۱۰‌درصد از این میزان در بازه زمانی چند ساله کاهش یابد.

جعفری با اشاره به تغییر اقلیم جدی در کشور که سبب کاهش بارش‌‌‌ها شد، گفت: سال گذشته تمامی نقاط کشور از این تغییر اقلیم متاثر شد که در استان زنجان به‌خصوص شهر زنجان این تاثیر جدی‌‌‌تر بود، به طوری که سدهای اطراف شهر زنجان تحت‌الشعاع قرار گرفت. او یادآور شد: سال گذشته را با برنامه‌‌‌ریزی مناسب و تعریف پروژه‌‌‌های اضطراری بدون مشکل پشت سر گذاشتیم و این امر به‌خوبی مدیریت شد. امسال نیز با بهتر شدن وضعیت بارندگی‌‌‌ها در تمام شهرها پروژه‌‌‌های اضطراری برای گذر از پیک تابستان تعریف شد که قطعی آب بابرنامه نداشتیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور  با بیان اینکه اجرای پروژه آبرسانی استان زنجان با تزریق اعتبار لازم شتاب خواهد گرفت، تاکید کرد: در بخش آبرسانی روستایی از زمان فعالیت دولت سیزدهم تاکنون با جهاد آبرسانی به ۲۱۰روستا در استان زنجان آبرسانی شد که این کافی نیست و تا پایان آذرماه امسال به ۵۰روستای دیگر این استان آبرسانی خواهد شد.