سید امید هاشمی، مدیرعامل شرکت بین‌المللی بازرگانی ایدرو (مجری این نمایشگاه) گفت: با توجه به این موضوع که سال‌جاری به نام «مهار تورم و رشد تولید» نام‌گذاری شده است، حمایت از صنایع کوچک و بزرگ و کمک به توسعه صنعت و اقتصاد کشور در شرایط تحریم، از مهم‌ترین راه‌های برون‌رفت از مشکلات صنعتی خواهد بود.

او افزود: صنعت ایران براساس برنامه‌‌‌ریزی‌‌‌های صورت‌گرفته در لایحه برنامه هفتم توسعه کشور، نقشی مهم با رشد متوسط سالانه ۸.۵درصدی خواهد داشت. دستیابی بخش صنعت به بیش از ۳۰‌درصد ارزش‌افزوده و اشتغال ملی در دوره جهش اقتصادی یکی از حقایق اثبات‌شده توسعه اقتصادی در کشورهای پیشرفته است. بنابراین در برنامه‌‌‌های توسعه‌ای، بخش صنعت جایگاهی ویژه دارد. در همین خصوص، هر ساله نمایشگاه بین‌المللی صنعت کشور برگزار می‌شود تا توانمندی‌‌‌های صنعتی کشور نزد دیدگان مردم به نمایش گذاشته شود.

هاشمی در ادامه تاکید کرد: پیشرفت‌‌‌های صنعتی یکی از جنبه‌‌‌های قدرت و عظمت یک کشور محسوب می‌شود که با برگزاری چنین همایش‌‌‌هایی فرصت کافی برای نمایش محصولات داخلی وجود خواهد داشت. برگزاری این نمایشگاه‌‌‌ها به کسب‌وکار‌‌‌ها فرصت می‌دهد تا از میان مخاطبان و شرکت‌کنندگان در این رویدادها، مشتریان دائمی یا سرمایه‌گذار جذب کنند. از سوی دیگر، آشنایی با پیشرفت‌‌‌های صنعتی کشور‌‌‌های همسایه یا قدرت‌‌‌های برتر جهان حس رقابت را در تولیدکننده داخلی تقویت می‌کند.

مدیرعامل شرکت بین‌المللی بازرگانی ایدرو در ادامه گفت: همچنین ایجاد فضای رقابتی سالم بین تولیدکنندگان داخلی یا خارجی شرایط را برای خلق ایده‌‌‌های نوآورانه و اشتغال‌زایی فراهم خواهد کرد. تاثیر مستقیم برگزاری چنین رویداد‌‌‌هایی به افزایش ارزش‌افزوده صنایع داخلی مرتبط بوده و در سطح کلان علاوه بر اشتغال‌زایی به رونق اقتصادی و تجاری منجر خواهد شد. او افزود: مدیران صنایع زمانی می‌‌‌توانند در کسب جایگاه مناسب در بازار‌‌‌های جهانی عملکرد مطلوبی داشته باشند که نگاهی عمیق به نیاز مشتریان و صادرات داشته و در به‌کارگیری استراتژی‌‌‌های مدیریتی عملکرد مطلوبی نشان دهند. دستیابی به این هدف تنها در صورت حضور پررنگ در بازار‌‌‌های مختلف صنعتی امکان‌‌‌پذیر است.  به صورت کلی، این نمایشگاه فرصت بسیار مهمی است تا شرکت‌های فعال در عرصه صنعت، دستاوردها و محصولات خود را در معرض بازدید دست‌اندرکاران و متخصصان قرار دهند و با توجه به روند تقاضای بازارها و مسیر حرکت صنعت، فعالیت‌‌‌ها و نوآوری‌‌‌های آتی خود را هدایت کنند. این نمایشگاه به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صنعتی و تجاری ایران در حوزه صنعت، میزبان محصولاتی نظیر ماشین‌آلات و خطوط تولید، تجهیزات صنعتی و کارگاهی، ابزارآلات، صنایع پیشرفته و اتوماسیون صنعتی، خدمات فنی و مهندسی و... خواهد بود.

بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ایران به عنوان یکی از رویدادهای صنعتی و بازرگانی وسیع‌‌‌ و گسترده‌‌‌ ایران، از ابتدا با هدف ارائه توانمندی‌‌‌های شرکت‌ها به سمت بازارهای گسترده‌‌‌تر، آغاز به فعالیت کرد و حال به عنوان فرصتی برای صنعتگران خلاق جهت معرفی آخرین محصولات خود و شناخت صنایع کشورهای مختلف شرکت‌کننده به شمار می‌‌‌آید.

«دنیای‌اقتصاد» به عنوان حامی گسترش و توسعه صنعت کشور، با برپایی غرفه خود در سالن ۳۵ محل دائمی نمایشگاه‌‌‌ بین‌المللی تهران، منتظر حضور گرم بازیگران توسعه صنعتی ایران خواهد بود تا ضمن گفت‌‌‌وگو با صنعتگران و تهیه گزارش از احوال صنعت کشور، دستاوردها، خواسته‌‌‌ها و مشکلات صنعتی ایران را منعکس کند.