به گزارش «ایسنا»، محسن نادرمنش با بیان اینکه سرمایه صندوق حمایت از صنایع پیشرفته ۱۲۵میلیارد تومان بود که امسال به ۵هزار میلیارد تومان رسیده است، بیان کرد: برنامه داریم طی دوسال آینده سرمایه صندوق به ۲۰همت برسد، چرا که نیاز صنایع پیشرفته کشور چیزی حدود ۲۰۰همت در سال است که بخشی از بازارهای سرمایه تامین می‌شود و سهم حوزه صنعت نیز ۲۰همت می‌‌‌تواند جوابگوی نیازها، به همراه تامین مالی سایر بازارها باشد.

وی تصریح کرد: سهم صنایع پیشرفت در صنعت کشور حدود ۴‌درصد است که نسبت به هدف‌گذاری ۲۰درصدی دیده‌شده در درازمدت خیلی عقب است و باید تلاش جدی شود.

نادرمنش با بیان اینکه سهم صنایع پیشرفته در GDP کشور زیر یک‌درصد است، خاطرنشان کرد: صادرات صنایع پیشرفته کشور هم زیر یک‌درصد است که عقب‌‌‌تر از اهدافی است که برای اقتصاد کشور دیده شده است.

وی با تاکید بر اینکه نیاز است کار بسیار جدی صورت بگیرد، افزود: صندوق حمایت از صنایع پیشرفته باید تامین مالی مناسبی داشته باشد، به طوری که از سال ۱۴۰۰ توانستیم هر ساله ضمانت‌‌‌نامه‌‌‌ها را چند برابر کنیم و امسال روی هزار ضمانت‌‌‌نامه هدف‌گذاری کردیم که در ۹ماه امسال توانستیم این هدف را محقق کنیم و بیش از ۱۲۰۰ضمانت‌‌‌نامه مصوب داریم.

رئیس هیات‌مدیره صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته با اشاره به تمرکز زیاد متقاضیان و ارائه خدمات در استان تهران، تصریح کرد: از سال گذشته ایجاد نمایندگی در استان‌‌‌های دیگر آغاز شده و در استان‌‌‌هایی که دفاتر را افتتاح کردیم، توانستند بنگاه‌‌‌های خوبی به ما معرفی کنند و خدمات بگیرند. خوشبختانه از دوسال گذشته سهم استان‌‌‌های دیگر به ۳۰‌درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه ۱۳حوزه از صنایع پیشرفته تحت پوشش صندوق حمایت از صنایع پیشرفته قرار دارند، یادآور شد: بازاریابی داخلی و خارجی، خدمات مهندسی و طراحی، طرح‌‌‌های تولید، تولید انبوه، دریافت تاییدیه‌‌‌های فنی و خرید و انتقال جذب و توسعه فناوری‌‌‌های پیشرفته از زمینه‌‌‌های حمایتی این صندوق است.

نادرمنش با تاکید بر اینکه امسال سرمایه‌گذاری به صورت غیرمستقیم آغاز شده است، اظهار کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی شریک استراتژیک ماست.