گروه انرژی - بعد از سال‌ها فعالیت ایران در حوزه بالادستی و ساخت دو دکل در دریای خزر و معرفی بلوک‌های نفتی و حتی اختلاف بر سر نامگذاری آنها، یک مقام آگاه در گفت‌وگو با یک خبرگزاری، خیال همه را راحت کرد. وی می‌گوید: ایران در خزر یا نفت دارد یا ندارد.

این مقام آگاه در گفت‌وگو با «فارس» با اعلام اینکه برخی خبرها مبنی بر اکتشاف میادین جدید در دریای خزر کذب محض است، گفت: تا پایان سال می‌توان به طور قطع گفت که عملیات اکتشاف در دریای خزر نتیجه بخش بوده یاخیر. وی با اشاره به اینکه هدف از عملیات حفاری در دریای خزر حفر دو حلقه چاه اکتشافی برای دسترسی به مخازن نفتی و گازی است، گفت: بعد از اتمام این عملیات‌ها مشخص می‌شود که در دریای خزر چه میزان نفت یا گاز وجود دارد و آیا این میزان نفت و گاز را می‌توان برداشت کرد یا خیر.

این منبع مطلع در ادامه با ارائه تفسیری از اظهارات مسوولان نفتی، تبیین کرد: «در برخی از خبرها آمده است که احتمال اکتشاف میادین جدید دیگری در دریای خزر وجود دارد که باید گفت احتمالا منظور از انتشار این اخبار این بوده است که تکلیف دریای خزر در آینده مشخص می‌شود، اما هنوز هیچ چیز قطعی نیست.»

این منبع آگاه ادامه داد: «در حال حاضر شرکت پیمانکار و کارفرما تعامل خوبی با هم دارند و اگر کارها به همین شکل ادامه یابد تا پایان سال تکلیف دریای خزر مشخص می‌شود که البته امیدواریم این تلاش‌ها در پایان نتیجه بخش بوده باشد.»