مدیرکل صنایع معدنی وزارت صنایع و معادن اعلام کرد: پروانه‌های بهره‌برداری صنایع معدنی (کانی غیرفلزی) در سال ۸۶ از نظر تعداد، سرمایه‌گذاری و اشتغال رتبه نخست کل بخش صنعت و معدن را کسب کرد.

مهندس مس‌فروش افزود: پروانه‌های بهره‌برداری صنایع معدنی (کانی غیرفلزی) در سال گذشته ۵/۲۳‌درصد تعداد کل پروانه‌های بخش صنعت و معدن را به‌خود اختصاص داد که در مقایسه با سال قبل آن از ۶/۲۵‌درصد رشد برخوردار شد. وی ادامه داد: پروانه‌های بهره‌برداری صنایع معدنی از نظر سرمایه‌گذاری نیز ۲/۱۷‌درصد از کل سرمایه‌گذاری را دارا بود که نسبت به سال ۸۵ رشدی معادل ۵/۱۴‌درصد داشت.

پروانه‌های بهره‌برداری صنایع معدنی در بخش اشتغال هم با ۲۰‌درصد اشتغال کل بخش صنعت و معدن حائز رتبه نخست بود که در مقایسه با سال ۸۵ نیز ۵/۶‌درصد افزایش داشت.

مس‌فروش در گفت‌وگو با هفته‌نامه «معدن و توسعه» در خصوص صدور جواز تاسیس نیز اظهار داشت: صنایع معدنی (کانی غیرفلزی و فلزات اساسی) به لحاظ صدور جواز تاسیس نیز از نظر تعداد و سرمایه‌گذاری رتبه نخست سال ۸۶ و از نظر اشتغال رتبه دوم این سال را به‌خود اختصاص داد.

وی گفت: صدور جواز تاسیس برای صنایع معدنی از نظر تعداد ۱/۱۹‌درصد کل جوازهای صادره در بخش صنعت و معدن و از نظر سرمایه‌گذاری ۳/۲۳درصد این بخش را در سال ۸۶ کسب کرد که در هر دو مورد حائز رتبه نخست بود.

این میزان در بخش اشتغال ۵/۱۶‌درصد بود که رتبه دوم کل بخش را دارا بود. وی افزود: صدور جواز تاسیس صنایع معدنی در سال ۸۶ نسبت به سال ۸۵ از نظر تعداد، سرمایه‌گذاری و اشتغال به ترتیب ۱۶، ۸/۱۹ و ۳/۱۶‌درصد افزایش داشت.

مدیرکل صنایع معدنی وزارت صنایع و معادن در ادامه به آمار تولید سیمان و کلینکر در فروردین‌ماه ۸۷ اشاره کرد و گفت: در یک ماهه فروردین امسال ۳ میلیون و ۳۶۸ هزار و ۴۱۳ تن سیمان و ۳ میلیون و ۴۴۰ هزار و ۳۹۴ تن کلینکر تولید شد که نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۹/۱۵ و ۱۳‌درصد افزایش داشت.