کارمندان ساختمان واقع در ضلع جنوبی میدان ونک پس از تغییر مدیرشان در آخرین روزهای سال گذشته هفته‌های آرامی را سپری کردند و این روزها منتظر مشخص شدن سکاندار یکی از بزرگ‌ترین موسسه‌های کشور هستند.

پس از گذشت نزدیک به ۵۰ روز از نقل مکان غیرمنتظره محمدناظمی اردکانی از ریاست موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران به استانداری قم، هنوز رییس جدید این موسسه از سوی وزیر صنایع و معادن

انتخاب نشده و این در حالی است که پس از تغییر و تحول یادشده هیچ سرپرست یا جانشینی نیز برای اداره امور مربوط به موسسه تعیین نشده است.

به گزارش ایسنا علی اکبر محرابیان در آخرین اظهارنظر خود درباره انتخاب رییس موسسه استاندارد و تحقیقات

صنعتی ایران در همایش سراسری مدیران این وزارتخانه عنوان کرد که به زودی رییس موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مشخص می‌شود.

وی در حالی از سه هدف نظارت دقیق روی کالاهای وارداتی، تقویت نظارت بر استاندارد در طول فرآیند تولید و عرضه و بومی‌سازی استانداردها به عنوان اولویت‌های کاری موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران در سال نام برد که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، دستیابی

به اهداف فوق درصورت مشخص نبودن رییس موسسه کاری سخت است.

بر اساس قانون، رییس موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران به پیشنهاد وزیر صنایع و معادن، تایید اعضای شورای عالی استاندارد و حکم رییس‌جمهوری برای سه سال انتخاب می‌شود.

در همین حال بسیاری از صاحب‌نظران اقتصادی و حتی اجتماعی بر این باورند که با توجه به تخصصی و فنی بودن فعالیت‌های موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، باید رییسی همسطح و با تجربه کافی برای این سازمان تعیین شود.

حوزه جغرافیایی فعالیت موسسه نیز محدود به نقطه خاصی نبوده و از نقطه صفر مرزی که کالا وارد کشور می‌شود تا شهرها و روستاها و دورافتاده‌ترین نقاط کشور، موسسه استاندارد در زمینه مسائل مربوط به استانداردها حضور دارد.

حتی شاید با وجود موسسه‌های استاندارد در کشورهای دیگر و سازمان بین‌المللی استاندارد به عنوان مکان گردهم آیی همه کشورها، بتوان گفت که حوزه فعالیت موسسه استاندارد کاملا جهانی بوده و محدود به مرز یا محدوده خاصی نمی‌شود.