مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران از درج قیمت واقعی گاز در قبوض در راستای کاهش مصرف و احتمال تامین کسری گاز بخش خانگی با سوخت مایع در زمستان خبر داد.

سید رضا کسایی‌زاده در گفت‌وگو با مهر، درباره تغییرات اخیر در قبوض گاز اعلام کرد: در قبوض جدید گاز میزان یارانه اختصاص یافته از سوی دولت ذکر شده و بدین ترتیب مشخص می‌شود که بر اساس نرخ پلکانی به مشترکان پرمصرف یارانه کمتری تعلق می‌گیرد. مدیر عامل شرکت ملی گاز این امر را راهکاری در جهت کاهش مصرف مشترکان ذکر کرد و افزود: مقایسه میزان مصرف با یارانه دریافتی این امکان را به مشترکان می‌دهد تا در جهت کاهش مصرف حرکت کنند.

وی درباره تمهیدات اندیشیده شده از سوی شرکت ملی گاز برای مقابله با کمبود گاز در زمستان امسال، یادآور شد: کمبودهای احتمالی در زمستان سال جاری با سوخت مایع جبران خواهد شد. کسایی‌زاده خاطر نشان کرد: برای جبران کسری گاز در زمستان سال جاری نیروگاه‌ها، صنایع، نانوایی‌ها، مراکز ورزشی، فرهنگی، عمومی، هتل‌ها و حتی در صورت نیاز بخش خانگی از سوخت دوم استفاده خواهند کرد.

معاون وزیر نفت در امور گاز آهنگ رشد توسعه را بالاتر از تولید ذکر کرد و اظهار داشت: به دلیل تراز منفی گاز از سال ۷۴ تا کنون با کمبود گاز مواجه هستیم که این موضوع با گذشت زمان عمیق‌تر می‌شود.

به گفته کسایی‌زاده قرار است طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای مقابله با کمبود گاز در سال جاری ۷۵ میلیون متر مکعب به تولید گاز کشور افزوده شود.