وزیر نفت هم در راه ترکیه

گروه انرژی- غلامحسین نوذری، وزیر نفت هم روز پنج‌شنبه (۲۴مرداد) به منظور نهایی کردن مذاکرات ایران و ترکیه برای توسعه همکاری‌های انرژی و پیگیری مذاکرات این دو کشور درباره صادرات گاز ایران به اروپا از طریق ترکیه به همراه رییس‌جمهوری عازم این کشور می‌شود.ایران و ترکیه براساس تفاهم‌نامه‌ای که در سال گذشته امضا کردند، می‌خواهند همکاری‌های خود را در صنعت نفت و گاز گسترش ‌دهند. شمارش معکوس برای دو فاز پارس جنوبی

مشاور مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس اعلام کرد: شمارش معکوس به منظور شروع بهره‌برداری از فازهای ۶، ۷ و ۸ پارس جنوبی آغاز شد.

عبدیایی تصریح کرد: از هفته آینده گاز مورد نیاز راه‌اندازی فاز ۶ پارس جنوبی مستقیما از سکوی دریایی فازهای ۶، ۷ و ۸ دریافت می‌شود و بدین ترتیب عملیات راه‌اندازی این فازها عملا با گاز تولیدی خود این طرح محقق خواهد شد.

منطقی فروش نفت روی آب

شانا- مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران، درباره محموله‌های نفت خام نگهداری شده روی آب گفت: نفت خام‌های شناور ایران با قیمت بالاتر فروخته شده است و در حال حاضر هیچ نوع نفت خام سبک یا سنگینی برای فروش روی آب نداریم.

علی‌اصغر عرشی، تعمیرات پالایشگاه بندرعباس و ناکافی بودن مخازن نفت خام این پالایشگاه را در ماه‌های گذشته از جمله عوامل نگهداری خوراک نفت خام این پالایشگاه روی آب عنوان کرد.مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت بخش دیگری از عوامل نگهداری نفت خام روی آب را ناشی از کمبود مخازن در خارگ دانست و یادآور شد: البته باید توجه کرد اگر نگهداری این نفت خام‌ها روی آب هزینه داشته اما با فروش این محموله‌ها به قیمت‌های بالاتر سودآوری داشته‌ایم و این کار با برنامه انجام شده است.

تعمیر جایگاه‌های «سی.ان.جی»

ایسنا - شرکت گاز خودرو ایران به‌منظور افزایش ظرفیت سوخت‌گیری، تعمیرات اساسی در جایگاه‌های CNG اتوبوسرانی تهران را آغاز کرد. سیدمصطفی علوی مدیرعامل این شرکت افزود: باتوجه به این که تعداد از جایگاه‌های CNG اتوبوسرانی تهرانی از بدو ساخت تاکنون هیچ‌گونه دوره تعمیرات نداشته‌اند، از این‌رو برنامه‌های لازم برای تعمیرات در دو جایگاه گاز یاغچی‌آباد و جنت‌آباد تهران آغاز شده است.

هزار دستگاه نفتکش در راه ناوگان

مهر- مدیر‌‌عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌‌های نفتی ایران از برنامه رفع مشکل کمبود نفتکش در کشور خبر داد و اعلام کرد: به‌منظور جابه‌جایی فرآورده‌‌های نفتی به زودی ۱۰۰۰ دستگاه نفتکش به ناوگان حمل ونقل افزوده می‌‌شود. پیش‌تر رییس سندیکای جایگاهداران سوخت سراسر کشور گفته بود، در حال حاضر ذخیره بنزین کافی و مناسب است و هیچ مشکلی در تامین سوخت مورد نیاز مردم وجود ندارد، اما کمبود نفتکش جابه‌جایی فرآورده را با مشکل مواجه کرده است.

«نازل»‌های نازل در تهران

مهر - مدیرکل استاندار استان تهران گفت: عملکرد ۲۸درصد از نازل‌‌های جایگاه‌‌های پمپ بنزین استان تهران مغایر با استاندارد بوده است.

مهدی‌ پورهاشم افزود: از تعداد ۴۶۵ دستگاه نازل، ۳۳۵ دستگاه نازل دارای صحت‌کار و ۱۳۰ دستگاه نازل مغایر با استانداردهای مورد قبول بوده است.

ادامه مذاکرات روی خط لوله صلح

فارس- معاون امور بین‌الملل وزارت نفت گفت: مذاکرات خط لوله صلح متوقف نشده و همچنان ادامه دارد.حسین نقره‌کار شیرازی، درباره نشست کارشناسان سه کشور ایران، هند و پاکستان در زمینه مذاکرات خط لوله صلح «انتقال گاز ایران به پاکستان و هند» گفت: در حال حاضر مسائل فی‌مابین هند و پاکستان حل نشده و ما منتظر اعلام نتیجه از سوی آن کشورها هستیم. وی تاکید کرد: مذاکرات ادامه دارد و متوقف نشده است.

وی افزود: با وزرای نفت و نیروی ترکیه درباره سفر آتی رییس جمهور به این کشور در زمینه نفت و انرژی و موضوعات مورد علاقه دو کشور مذاکره کردیم که امیدواریم در سفر رییس‌جمهور کشورمان به این کشور نهایی شود.