گروه صنعت و معدن - صابر دری‌نژاد: رییس انجمن صنعت کفش ایران درخصوص کمبود نقدینگی در واحدهای تولیدی گفت: «در حال حاضر تولیدکنندگان برای فروش محصولاتشان یا باید آنها را در اختیار شرکت‌های دولتی نظیر کفش ملی، وین، بلا و ... قرار دهند یا به بازار عرضه کنند.» حمید زرگر ادامه داد: در صورت ارائه کفش به شرکت‌های دولتی باید منتظر ماند تا آنها کفش را بفروشند بعد پول بدهند و اگر محصولات به بازار عرضه شود باید محصولات را به مدت‌های ۸ یا ۹ماهه فروخت.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون سرمایه در گردش تولیدکنندگان کم است و از این بابت در مضیقه هستند، گفت: از موقعی که مواد اولیه مورد نیاز تهیه کفش خریداری می‌شود تا زمان برگشت سرمایه، بالغ‌بر یک سال طول می‌کشد. لذا تولیدکنندگان کفش همیشه از لحاظ نقدینگی نیاز دارند به اندازه ۷ تا ۸ماه، هزینه‌های موردنیاز تولیدشان را در اختیار داشته باشند.

زرگر در مورد ارائه تسهیلات ارزی که بناست برای واردات مواد اولیه موردنیاز در اختیار صنعتگران قرار گیرد، گفت: هنوز هیچ اقدامی در راستای ارائه تسهیلات صورت نگرفته است و تصور بر این است که اگر هم این تسهیلات ارائه شود، آن قدری نیست که بتواند مشکل کمبود نقدینگی موجود را حل کند. همچنین در صورت پرداخت این تسهیلات بسیاری از تولیدکنندگان قادر به واردات مواد اولیه نیستند.