گروه صنعت و معدن- معاون وزیر صنایع و معادن تاکید کرد: دولت تا زمانی که یارانه پرداخت می‌کند، حق قیمت‌گذاری دارد. محمدمسعود سمیعی‌نژاد، این موضوع را در برابر این سوال مطرح کرد که آزادسازی کامل قیمت سیمان چه زمانی عملی می‌شود. وی در عین حال گفت که مباحث آزادسازی کامل قیمت سیمان در کارگروه سه نفره متشکل از نمایندگان وزارتخانه‌های صنایع، بازرگانی و انجمن سیمان در حال پیگیری است.

معاون وزیر معادن و صنایع در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: عوارض ۱۰۰هزار تومانی سیمان (برای هر تن) امسال هیچ تغییری نخواهد کرد و همچنان پابرجا خواهد ماند.وی گفت: در حال حاضر بازار داخلی سیمان از وضعیت مناسبی برخوردار است و قیمت این محصول تا ۵۰‌درصد در بازار آزاد برخی استان‌ها کاهش یافته است. وی ابراز امیدواری کرد: با بهره‌برداری از طرح‌های جدید سیمانی امکان تامین نیاز پروژه‌های ملی به سیمان از طریق تولیدات داخل فراهم شود و نیازی به واردات نداشته باشیم. سمیعی‌نژاد در واکنش به بحث‌های مطرح شده مبنی بر اختصاص تسهیلات پنج‌میلیارد دلاری به صنایعی که بدهی ندارند، اظهار داشت: موضوع اعطای تسهیلات به صنایع فولادی را هفته آینده در ستاد فولاد بررسی خواهیم کرد و در صورتی که هر کدام از واحدها موفق به دریافت این تسهیلات نشدند، موضوع را با ما مطرح کنند تا بررسی شود. وی با بیان اینکه در این کارگروه اعضای انجمن سیمان و فولاد نیز حضور دارند، تصریح کرد: وزارت صنایع از انجمن‌های صنعتی و معدنی خواسته تا در مورد تاثیر حذف یارانه‌ها بر تولیدشان بررسی کنند که در این زمینه بسیاری از نظرات انجمن‌ها به کارگروه ارائه شده‌است.

ارز فقط برای ماشین‌آلات نو

سمیعی‌نژاد همچنین در واکنش به بحث‌های مطرح شده مبنی بر احتمال واردات ماشین‌آلات معدنی فرسوده از محل تسهیلات حساب ذخیره ارزی گفت: تسهیلات ارزی فقط برای واردات ماشین‌آلات نو اختصاص داده می‌شود، هم‌اکنون این موضوع برای تایید نهایی در هیات دولت در حال بررسی است. وی در پایان با اشاره به اصلاح قانون معادن، از ارائه این قانون توسط وزیر صنایع به هیات دولت خبر داد.